Csütörtökön délelőtt megérkezett a MÁV FKG új vasúti karbantartó nagygépe, a RGH 20 C2 vágányköszörűgép – jelentette az állami vasúttársaság.
A beszerzés háttere, hogy a MÁV leányvállalata még 2020-ban négy munkagépet rendelt, ezek közül három már munkába állt az elmúlt években. A MÁV FKG telephelyére most a negyedik gépszörny is megérkezett. A vágányköszörűgép az összeszerelést, üzembe helyezést, valamint szükséges engedélyek beszerzését követően
várhatóan jövő év első felében kezdheti meg működését.
A berendezés azért is fontos, mert ez egyben technológiapótlást is jelent a MÁV-nál, hiszen ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV-Volán csoport flottájában. Pedig a MÁV FKG a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel. Ehhez elengedhetetlen a korszerű géppark.
A járművet az Egyesült Államokban a HARSCO Rail üzemében gyártották le, majd hajón szállították Németországba. Onnan a jármű két kocsiszekrénye egy-egy hatalmas tréleren érkezett a MÁV FKG központi telephelyére.
Egy nagy teljesítményű, számítógéppel vezérelt sínköszörűgépről van szó, amellyel hatékonyan lehet elvégezni a vasúti sínek karbantartási, felújítási munkáit. Ennek köszönhetően
A gép ráadásul alkalmas a felületi sínhibák (hullámos sínkopás, gördülőterheléses fáradásból eredő anomáliák) eltávolítására és csökkentésére. Az 52 tonnás munkagép kettő egységből áll, mindkét egységen teljes értékű vezetőállás és egy segédfülke található. A gép működtetésének, munkafolyamatainak ellenőrzésére szolgáló fedélzeti videó- és üzemfelügyeleti rendszert építettek ki, így folyamatosan ellenőrizhető a munkafolyamat.
A 2020-as, négy nagyvasúti munkagépre vonatkozó beszerzés értéke összesen 25,2 millió euró, átszámítva több mint 9,6 milliárd forint. A közbeszerzésen nyertes Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH. a szerződés keretében
Az új gépek nagyobb hatékonysággal képesek elvégezni a vasúttársaság saját pályakarbantartási és -felújítási munkáit, így az ezekre fordított idő is csökkenthető. A gépek a munkába állásuk óta többek között az 1-es vonal Biatorbágy–Szárliget–Tatabánya közötti és a 100a Cegléd–Abony–Szolnok szakaszán, valamint az ország számos más vasútvonalán végeztek karbantartási munkálatokat. A három géphez csatlakozott most a RGH 20C2 típusú sínköszörűgép.
Óránként 160 kilométeres sebességre képes mozdony érkezett, és sok ilyen jön mégMár az állami vasúttársaság színeit is megkapta az első Siemens ES64 U2 V7. Nem sokat kell várni, hogy a MÁV legújabb mozdonyai szolgálatba álljanak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.