BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
_20230802 BudapestTuristák  MOL BubiFotó: Vémi Zoltán  VZ Világgazdaság  VG

Elektromos kerékpárokkal bővül a Mol Bubi

Új gyűjtőállomással bővült a közbringarendszer, 2026-ban azonban nagy újítás érkezik. A Mol Bubi ezer darab elektromos rásegítésű kerékpárral bővülhet a két év múlva esedékes megújítása, a Bubi 3.0 keretében.

Dupla akkora flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik két év múlva az új Mol Bubi. Kedden egy minden második budapesti lakos számára elérhető, új közbringarendszer érkezését jelentette be 2026-ra a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ. A BKK közleménye szerint a Bubi 3.0. rendszerében megduplázódik a jelenlegi flotta, és nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is bérelhetők lesznek a tervek szerint.

_20230802 BudapestTuristák  MOL BubiFotó: Vémi Zoltán  VZ Világgazdaság  VG
Mol Bubi
2026-tól elektromos kerékpárokkal bővül a Mol Bubi / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A megújítás után az új eszközpark és állomások a jelenlegi szolgáltatási terület határán túli városrészekben – például az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest vagy Újpest-Városkapu környékén – élőknek is lehetőséget nyújtanak a megosztott kerékpárhasználatra. A közlekedési vállalat tervei szerint a Bubi 3.0-val minden korábbinál szélesebb felhasználói réteg számára válik elérhetővé a megosztott bringázás lehetősége.

A bejelentés apropóját az adta, hogy kedden avatott új gyűjtőállomást a Kopaszi-gáton, a BudaPart városnegyedben a BKK. Az eseményen részt vett Karácsony Gergely főpolgármester és Walter Katalin BKK-vezérigazgató is. A városvezető kiemelte,

fontos szempont, hogy a Bubi többféle igényre választ tudjon adni, és ezért a tervek szerint a flottából ezer kerékpár elektromos rásegítésű lesz.

Walter Katalin elmondta, hogy a Bubi 2.0 2021 tavaszi indulása óta mostanra már átlépték a 8 milliós bérlési számot.

A Mol Bubi használatára is kiterjesztené a BKK-bérletet Vitézy Dávid

Újabb programmal bővítette a főpolgármesteri kampányát Vitézy Dávid. A jelölt a fővárosi kerékpáros közlekedést fejlesztené, méghozzá a BKK-bérletekkel. A terv szerint a BKK-bérletekkel használhatók lennének a Bubi kerékpárok is. Emellett Mol Bubi-állomásokat létesítenének a főváros külső kerületeiben is.

Hozzátette, hogy a Mol Bubi már kezdetben is nagyon jó céllal jött létre, de szerinte nem igazán vette figyelembe az ügyféligényeket, emiatt nem volt annyira sikeres. Úgy véli, hogy mivel a Bubi 2.0 kialakításánál meghallgatták az ügyfeleiket, és figyelembe vették a digitális fejlődést is, nőtt a rendszer népszerűsége. Emlékeztetett, hogy a jelenlegi szerződés 2025 decemberében lejár, és a szolgáltatás folytonossága érdekében a közbeszerzést szeptemberben ki kell írni. Ehhez kapcsolódóan a BKK hamarosan piaci konzultációt indít, hogy a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen, továbbá kérdőívvel vizsgálja az felhasználók elégedettségét.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.