A Netflix jelenleg több mint 80 játékot fejleszt, és tervei szerint ettől a hónaptól kezdve havonta egy új játékot fog kiadni előfizetőinek. A legutóbbi bevételi jelentésében Gregory K. Peters, a Netflix társigazgatója részletesen ismertette a cég játékokkal kapcsolatos terveit és a növekedés elérésének módját.
A vállalat leggyorsabban az interaktív narratív játékok terén mozdul előre, amelyeket Peters „könnyebben elkészíthetőnek” nevezett. Ezek a játékok a Netflix Stories narratív központban helyezik el, ahol a cég minden hónapban egy új játékot fog indítani népszerű sorozatok alapján, mint például az Emily Párizsban és a Selling Sunset. Peters ígérete szerint
a Netflix sokkal több, különböző típusú játékot is tervez piacra dobni a következő negyedévekben és években.
Theodore A. Sarandos, a Netflix másik társigazgatója szerint szórakoztató és figyelemreméltó, hogy lehetőségükben áll a saját tartalmaikból videójátékokat csinálni, ezzel is bővíteni a kínálatukat. „Az a cél, hogy egy műsort át tudjunk vinni a szezonok közötti időszakba, és ezen túl is, hogy a játékplatformon új karaktereket és történetszálakat, vagy új fordulópontokat mutassunk be, majd ezek megjelenhessenek a következő szezonban vagy a film folytatásában” – idézte Sarandost az Eurogamer.
Ezek szerint a Netflix több saját gyártású filmjét vagy sorozatát mostantól platformokon átívelő franchise-okként képzeli el.
Eddig a Netflix több mint száz játékot dobott piacra, bár ezek közül sok kisméretű volt.
A Netflix mobilalkalmazásában számos harmadik fél által fejlesztett játék található meg az előfizetés részeként, mint például a Grand Theft Auto, a Football Manager és a Sonic Mania, valamint eredeti Interaktív Történetek, amelyek a Netflix műsoraira épülnek, mint például a Love is Blind és a Perfect Match. Peters megjegyezte, hogy bár a Netflix meglehetősen agresszív elkötelezettségi növekedési célokat tűzött ki maga elé, melyeket elért, az üzleti tevékenységre gyakorolt hatása még mindig elég kicsi.
Az elmúlt év végén Mike Verdu, a Netflix játékokért felelős vezetője elárulta, hogy
a vállalat több mint 10 játékot fejleszt házon belüli stúdiókban, valamint további 90 játék fejlesztését külső stúdiókra bízta.
Nem világos, hogy mi a pontos megoszlás a házon belüli és a harmadik fél által fejlesztett játékok között a jelenleg fejlesztés alatt álló 80 játék esetében.
A Netflix nemrég azt is bejelentette, hol fognak megnyílni az első saját élményparkjai, a Netflix House-ok, melyek már 2025-ben debütálnak. A házak célja az olyan filmek és sorozatok népszerűsítése lesz, mint a Bridgerton, a Stranger Things vagy a Nyerd meg az életed (Squid Game). Az első Netflix House-ok King of Prussiában és Dallasban fognak megnyitni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.