Az Apple négy év után először kiesett a legeladottabb kínai okostelefon-eladók 2024 második negyedévben. Az iPhone jelentősen vesztett népszerűségéből a hazai gyártókkal, főleg a Huawei modelljeivel szemben, így kiszorult a top 5-ös listáról. Miközben Kína okostelefon-szállításai 8,9 százalékkal nőttek éves összevetésben, elérve a 71,6 millió darabot, az Apple 3,1 százalékos csökkenést könyvelhetett el az International Data Corporation (IDC) kutatócsoport előzetes adatai szerint.
Az IDC azonban megjegyezte, hogy az Apple piaci részesedése Kínában még mindig nagyobb, mint 2020-ban volt: jelenleg 13,6 százalékos, szemben a 2020 harmadik negyedévében mért 8,3 százalékkal. Egy rivális kutatócsoport, a Canalys által közzétett adatok szerint a helyi vállalatok most a top öt eladó közé tartoznak Kínában – írja a Financial Times.
A Xiaomi bekerült a top öt közé, miközben az Apple piaci részesedése 2 százalékponttal csökkent, annak ellenére, hogy a negyedév során még az áraikat is csökkentették.
A Canalys szerint a Xiaomi okostelefon-eladásai profitáltak az első elektromos autójuk, az SU7 körüli marketingfelhajtásból. A top öt kínai márka között szerepel még
Az Apple az elmúlt hónapokban folyamatosan szembesült az intenzívebb verseny és az iPhone-ok elleni kormányzati fellépés miatti aggályokkal Kínában. Ráadásul a Huawei tavaly szeptemberben indította el zászlóshajó Mate 60 okostelefon sorozatát.
Az Apple idei visszaesése az nem csupán szezonális jelenség, hanem közvetlenül a Huawei fokozott versenyének eredménye, amely az Apple mellett az egyetlen másik nagy szereplő a prémium szegmensben
– mondta Nabila Popal, az IDC kutatási igazgatója a Financial Times-nak. Az IDC kutatása szerint azonban az Apple éves összevetésű visszaesése Kínában enyhén javult az első negyedévhez képest.
Az Apple jövő csütörtökön teszi közzé a június végéig tartó negyedévre vonatkozó eredményeit, és a befektetők arra figyelnek majd, hogy látható-e növekedés a globális iPhone-eladásokban. Tim Cook vezérigazgató egyre optimistább nyilvánosan azzal kapcsolatban, hogy a mesterséges intelligencia növelheti az eladásokat 2025-ig.
Kicsit ellentmondásos, de júniusban pont arról lehetett hallani, hogy úgy veszik Kínában az iPhone-t, mint a cukrot. Az emelkedés egyértelműen az árcsökkentés után volt megfigyelhető. Áprilisban a növekedés üteme éves szinten 52 százalékra rúgott, igaz, ez a 2023-as év egészét jellemző 37 százalékos zuhanást követte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.