BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Apple nagyot botlott Kínában, lekörözte a Xiaomi

Ez is bekövetkezett: Kínában kiesett az Apple az 5 legeladottabb telefonmárka közül. Annak ellenére, hogy az elmúlt hónapokban megugrottak az Apple eladásai az árcsökkentési stratégiája miatt, mégsem volt elég ahhoz, hogy a negyedév végére a top 5-ös listában maradjon.

Az Apple négy év után először kiesett a legeladottabb kínai okostelefon-eladók 2024 második negyedévben. Az iPhone jelentősen vesztett népszerűségéből a hazai gyártókkal, főleg a Huawei modelljeivel szemben, így kiszorult a top 5-ös listáról. Miközben Kína okostelefon-szállításai 8,9 százalékkal nőttek éves összevetésben, elérve a 71,6 millió darabot, az Apple 3,1 százalékos csökkenést könyvelhetett el az International Data Corporation (IDC) kutatócsoport előzetes adatai szerint.

First Apple Store in Shanghai
Az Apple nagyot botlott Kínában, lekörözte a Xiaomi / Fotó: AFP

Az IDC azonban megjegyezte, hogy az Apple piaci részesedése Kínában még mindig nagyobb, mint 2020-ban volt: jelenleg 13,6 százalékos, szemben a 2020 harmadik negyedévében mért 8,3 százalékkal. Egy rivális kutatócsoport, a Canalys által közzétett adatok szerint a helyi vállalatok most a top öt eladó közé tartoznak Kínában – írja a Financial Times. 

A Xiaomi bekerült a top öt közé, miközben az Apple piaci részesedése 2 százalékponttal csökkent, annak ellenére, hogy a negyedév során még az áraikat is csökkentették.

A Canalys szerint a Xiaomi okostelefon-eladásai profitáltak az első elektromos autójuk, az SU7 körüli marketingfelhajtásból. A top öt kínai márka között szerepel még

  • a Vivo,
  • az Oppo,
  • és az Honor is.

Az Apple az elmúlt hónapokban folyamatosan szembesült az intenzívebb verseny és az iPhone-ok elleni kormányzati fellépés miatti aggályokkal Kínában. Ráadásul a Huawei tavaly szeptemberben indította el zászlóshajó Mate 60 okostelefon sorozatát.

Az Apple idei visszaesése az nem csupán szezonális jelenség, hanem közvetlenül a Huawei fokozott versenyének eredménye, amely az Apple mellett az egyetlen másik nagy szereplő a prémium szegmensben

– mondta Nabila Popal, az IDC kutatási igazgatója a Financial Times-nak. Az IDC kutatása szerint azonban az Apple éves összevetésű visszaesése Kínában enyhén javult az első negyedévhez képest.

Bizonytalan időszak ez az Apple-nek

Az Apple jövő csütörtökön teszi közzé a június végéig tartó negyedévre vonatkozó eredményeit, és a befektetők arra figyelnek majd, hogy látható-e növekedés a globális iPhone-eladásokban. Tim Cook vezérigazgató egyre optimistább nyilvánosan azzal kapcsolatban, hogy a mesterséges intelligencia növelheti az eladásokat 2025-ig.

Kicsit ellentmondásos, de júniusban pont arról lehetett hallani, hogy úgy veszik Kínában az iPhone-t, mint a cukrot. Az emelkedés egyértelműen az árcsökkentés után volt megfigyelhető. Áprilisban a növekedés üteme éves szinten 52 százalékra rúgott, igaz, ez a 2023-as év egészét jellemző 37 százalékos zuhanást követte.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.