A Pinterest nemrég közölte, hogy a jelenlegi negyedév bevételei elmaradnak az elemzők előrejelzéseitől, ami több mint egy éve a legnagyobb zuhanást eredményezte a részvények értékében. A vállalat a harmadik negyedévben 885-900 millió dolláros (322-328 milliárd forint) bevételt vár, amely alacsonyabb az elemzők által előrejelzett 907,7 millió dollárnál (331 milliárd forint).
Julia Brau Donnelly, a vállalat pénzügyi igazgatója, több tényezőt is megnevezett a gyenge előrejelzés okaként, beleértve a devizaárfolyamokat és az élelmiszer- és italhirdetők vártnál alacsonyabb költéseit. Donnelly emlékeztette a befektetőket arra is, hogy a Pinterest nem értékesít politikai hirdetéseket, ami kissé hátrányos helyzetbe hozhatja a vállalatot iparági társaihoz képest.
A részvények szerdán New Yorkban 14 százalékkal estek vissza,
elérve a 31,97 dolláros árat, ami 2023 áprilisa óta a legnagyobb napi visszaesés. A részvények értéke az év eleje óta gyakorlatilag változatlan volt a kedd esti zárásig.
A San Francisco-i székhelyű vállalat bevételeinek megnövelésén dolgozik úgy, hogy az embereket közvetlen vásárlásra ösztönzi hirdetésein keresztül, kihasználva azokat, akik inspirációért keresnek fel pinboard-stílusú képeket. „Történelmileg a Pinterest remek hely volt a kirakatokba, de minden üzlet zárva volt. Mivel most könnyedén tehetünk lépéseket a Pinteresten talált dolgokkal kapcsolatban, ez sokkal több vásárlási magatartást eredményez” – mondta Bill Ready vezérigazgató egy interjúban.
A június 30-án zárult időszakban a bevételek 21 százalékkal, 854 millió dollárra nőttek.
A Bloomberg által megkérdezett elemzők átlagosan 848 millió dolláros bevételt jósoltak, tehát az eredmény ennél még magasabb is volt, csakhogy a részvényesek előre tekintenek, és a folyó negyedévre a vállalat borús előrejelzést tett.
A vállalatnak jelenleg 522 millió globális havi felhasználója van, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és kissé meghaladja az elemzők által becsült 518 millió felhasználót.
Ready elmondta, hogy a második negyedév volt a harmadik egymást követő negyedév, amikor a Pinteresten megjelenő hirdetések kattintásai évről évre megduplázódtak. Ezt a növekedést a mesterséges intelligencia (MI) eszközök javításának tulajdonítja, amelyek jobban személyre szabják a hirdetéseket a felhasználók esztétikai igényei szerint, valamint a hirdetési készlet növekedésének, köszönhetően az Amazon és az Alphabet Google-lel kötött megállapodásoknak.
Az Alphabet szakadatlanul szállítja a hirdetésekből a dollármilliárdokat, a negyedéves nyereség már 23,6 milliárdnál jár, a befektetők mégsem maradéktalanul elégedettek. Nem látják, hogy a Google anyacégének az MI-re költött gigantikus kiadásai mikor hasznosulnak – ha egyáltalán.
Amiben a Pinterest és részvényesei még bízhatnak, azok a fiatalok. Ready elmondta, hogy a Z generáció (a mai 18–26 évesek) a cég leggyorsabban növekvő célcsoportja: ők több mint 40 százalékát adják a teljes bázisnak.
Más cégek is a legfiatalabb felnőttekre építenek borús időkben. A drága ruházati terékeiről ismert Prada például egyebek közt azért teljesíti túl riválisait a luxuspiacon, mert nagyon jól tudták eladni magukat a Z generáció köreiben. Eközben a testvérmárka, a Miu Miu eladásai a második negyedévben 95 százalékkal ugrottak meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.