Az Apple és a Google közti háború immáron húsz éve zajlik. A csatározás csak időnként kavar nagy port, a háttérben azonban szüntelen a küzdelem.
A küzdelem egyik leglátványosabb csúcspontja az Apple saját térképalkalmazásának bevezetése volt, amely távolról sem úgy sült el, ahogy azt a cég elképzelte. Az Apple ugyanis tíz éve lecserélte eszközein a Google Mapset a saját termékére, mintegy megkoronázva annak fejlesztését,
ám az app annyira sok hibával jelent meg, hogy Tim Cook vezérigazgató személyesen kért elnézést érte a felhasználóktól.
A térképen többek közt bizonyos hidak tévesen jelentek meg, sok helyen pedig egyenesen elnyelte őket az alattuk folyó víztömeg. Azóta a cég természetesen sokat javított a térképén: legutóbb például bejelentették a Business Connect nevű szolgáltatásukat, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára az ügyfelekkel való közvetlen kommunikációt.
Ez a fejlesztés a Google Maps Yelp véleményező oldallal közös szolgáltatásának közvetlen riválisaként jelenik meg a piacon, és valamilyen szinten versenyelőnyt is tud kovácsolni ezen a téren: az Apple ugyanis könnyedén bele tudja simítani saját ökoszisztémájába az új fejlesztéseket, mint például a térképük Apple Payjel való integrációját is.
A Google bonyolítja le az internetes keresések 92 százalékát. Ez több mint versenyelőny, ez a teljes dominancia. Az Apple azonban nem szokott visszariadni a kihívásoktól, és ezen a szokásán most sem változtat. Az almás cég tíz éve fejleszti saját keresőmotorját, amelyet egyébként a termékei használnak is: a Sirin keresztül indított kereséseket ez a motor bonyolítja le, és a Mac-eszközök Spotlight funkciója is ide fut ki.
Ha pedig az Apple a böngészőin is lecserélné a Google keresőszolgáltatását a sajátjára, hirtelen jókora falatot tudna kiharapni a Google tortájából.
Ez azonban trükkös művelet lenne. Az Alphabet, a Google anyavállalata ugyanis éves szinten 8-12 milliárd dollárt fizet az Apple-nek azért, hogy a jelenlegi felállás ne változzon. Ennek az összegnek az elmaradása pedig jókora lyukat ütne az almás cég pénzügyeibe.
Persze lenne fantázia az Apple saját fejlesztésében: az adatvédelem-központú szemléletüket ide is kiterjesztve sok potenciális ügyfelet tudnának magukhoz csábítani.
A Google bevételeinek 80 százalékát ez a szegmens hozza, így az Apple térnyerése kifejezetten fájdalmas lenne a keresőcég számára. Az iPhone atyja tavaly nyáron egy álláshirdetésen keresztül erősítette meg ilyen irányú törekvéseit, amikor nyilvánosan vezetőt keresett projektje élére. A posztot egy Google- és Amazon-veterán töltötte be, akinek nem titkolt feladata egy olyan infrastruktúra építése lenne, mely az adatvédelmet első helyre sorolva tudna reklámokat megjeleníteni az Apple felhasználói számára.
A fejlesztés kizárná a harmadik feleket a hirdetési folyamatból, így az adatok biztonsága garantált tudna maradni.
Hogy ezt mégis hogyan képzelik el megvalósítani a gyakorlatban, egyelőre nem tudni, de az ötlet biztos, hogy rengeteg ember tetszését el fogja nyerni. Egy elemző szerint pedig a három fronton történő támadás minden eddiginél sérülékenyebbé teszi a Google termékeinek pozícióját az Apple eszközein.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.