BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Apple eddigi legnagyobb sikere lehet az iPhone 15, itthon a kedvező ár miatt is szépen fogyott

Az iPhone 15 a debütálása utáni első két hétben olyan jól fogyott, hogy a készletek nem tudták tartani a lépést a kereslettel. Az Apple partnere, az iSTYLE közép-európai vezetője a Világgazdaságnak beszélt az idei iPhone-széria eddigi eredményeiről, valamint a várakozásokról.

Két hete került a boltokba az iPhone 15 és már a premier előtt is sejteni lehetett, hogy a márka szerelmesei kapkodni fognak az új széria után. Értékesítési adatok ugyan még nem állnak rendelkezésre, de az előrendelések elég beszédesek voltak. 

Az iPhone 15-re 50 százalékkal több előrendelést adtak le, mint a tavalyi 14-es szériára, illetve 25 százalékkal többen rendelték meg, mint a legnagyobb számban értékesített iPhone 13 sorozatot

– erről az iSTYLE közép-európai vezetője, Gyarmati Csaba beszélt a Világgazdaságnak.

Az iPhone 15 Pro és az iPhone 15 Pro Max modellből legalább annyi fogy, mint az alapkészülékből, ez pedig azt bizonyíthatja, hogy nem csak a tavalyinál alacsonyabb ár miatt fogy gyorsan az idei almás telefon.
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

Gyarmati Csaba arról is beszélt, hogy a rajt hetében az iPhone 15-ből háromszor annyit adtak el, mint tavaly a 14-ből. Ez főként azzal magyarázható, hogy a forint-dollár árfolyamnak köszönhetően az idei széria alacsonyabb áron került a boltokba. Azonban a közép-európai vezető szerint nem csak erről van szó:

A visszajelzések nagyon pozitívak az iPhone 15-tel kapcsolatban, a vásárlók szeretik a készüléket. A tavalyinál alacsonyabb ár nyilván sokakat vonz, de látni kell, hogy a kereslet nagyobb az iPhone 15 Pro modellek, mint az alapkészülékek iránt, és az iPhone Pro Max iránti érdeklődés jelentősen felülmúlja az elmúlt években tapasztaltakat, tehát a fogyasztók értékelik az új termékcsalád technológiai újításait

– magyarázta Gyarmati Csaba. Hozzátette: az eladásokat egyedül az hátráltatja, hogy a raktáron lévő termékek hamar elfogynak. Az ellátási lánc lassan indult, de hétről hétre javul a termékellátás, amit idén várhatóan semmilyen esemény nem fog megzavarni, és jó ellátásra számítunk.

Világszerte már egymilliárd iPhone-felhasználó van. Nincs olyan gyártási kapacitás, amely ekkora vásárlótömeget azonnal ki tud elégíteni

– mondta a közép-európai vezető.

Az iPhone 15 széria egyik legnagyobb újdonsága, hogy immár USB-C töltőt kapott a készülék.
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

A vásárlói szokások is az iPhone 15 sikerét vetítik előre

Gyarmati Csaba elmondta, hogy a szoftverfrissítések öt évre visszamenőleg elérhetők. Ennek ellenére a fogyasztók átlagosan 2,8 évente cserélik a készülékeiket.

A készülékek tökéletesen megfelelnek egy ötéves használatra, egyedül az akkumulátorokat érdemes három év után kicseréltetni 

– mondta Gyarmati, annyival kiegészítve, hogy az akkumulátor kapacitása 1,5-2 év alatt 10-15 százalékot veszít a teljesítményéből.

A csalók felköthetik a gatyájukat: az Apple titkos matricával védi az iPhone 15 vásárlóit

Az Apple egy csakis UV-fény alatt látható QR-kód-matricát rejtett el az iPhone 15 dobozán. Ennek a célja, hogy a vásárlók ellenőrizhessék a viszonteladóknál, hogy valóban hiteles forrásból származó készüléket rejt-e az eléjük tett doboz.

A közép-európai vezető arról is beszélt, hogy Magyarországon más az értékesítési struktúra, mint a régiós államokban. Hazánkban szolgáltatói dominancia van az értékesítés terén, az iPhone-ok 70 százalékát adják el ezen a csatornán keresztül, előfizetéssel összekötve és részletfizetésre. A maradék 30 százalék talál gazdára az egyéb partnereken és viszonteladókon keresztül. Ez a tendencia például Csehországban 50 százalék.

Gyarmati Csaba óvatosan jósolni is próbált az iPhone 15 jövőjével kapcsolatban. Elmondta, hogy 

abban biztosak lehetünk, hogy az értékesítések felülmúlják az iPhone 14-et, és akár arra is van esély, hogy eléri a 13-as sikerszéria szintjét is.

Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

Fontos az iPhone 15 színe

Az Apple márka egyik fontos pontja, hogy a készülékeit minden évben az aktuális trendeknek megfelelő színösszeállításokban dobja piacra. A 13-as és 14-es széria esetében az üvegfelület volt a divat, az iPhone 15-nél viszont a matt pasztelszínek dominálnak. A fekete színek minden évben keresettek, de az idei modelleknél a natúr lett a legnépszerűbb, illetve a pink iPhone-t választják még nagy számban a vásárlók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.