A zenerajongók és a brit hatóságok után az Európai Bizottságnál is kiverte a biztosítékot a Ticketmaster trükközése a jegyárakkal. A brüsszeli testület vizsgálatot indított az amerikai székhelyű portál ellen, amelynél bevett gyakorlat, hogy a kereslethez igazítják a általuk árult koncertbelépők árait – írta a Guardian.
A botrány azt követően robbant ki, hogy az Oasis múlt héten bejelentett visszatérő turnéjára az eredetileg 135 fontba (nagyjából 63 ezer forint) kerülő jegyek egyik pillanatról a másikra 350 fontra (163 ezer forint) drágultak, ez pedig érthető módon alaposan kiakasztotta a brit banda rajongóit, akik nem értették, miért kellene többszörös árat fizetniük a belépőkért.
A Ticketmaster az általuk alkalmazott dinamikus árazást ahhoz a módszerhez hasonlította, amit a szállodák és a légitársáságok is használnak és kiemelte, hogy az ártartományt nem ők, hanem a zenekarok menedzsmentje határozza meg.
Az Egyesült Királyság versenyhatósága mindenesetre meghallotta a rajongók panaszait, és sürgős vizsgálatot indított, hogy kiderítse, pontosan hogy működik a Ticketmaster árazási rendszere.
A testület szóvivője a Guardiannek elmondta, a cégeknek egyértelműen és világosan kell közölniük a termékeik és szolgáltatásaik árait, amennyiben ezt nem teszik meg, az jogsértőnek minősül. A brit hatóság mellett az EU illetékeseinek figyelmét is felkeltette a Ticketmaster működése. Egy a Guardiannek nyilatkozó bennfentes forrás közölte, hogy az Európai Bizottság szintén vizsgálatot indított az ügyben.
Az eset kapcsán a lap megszólaltatta Lara Wolters EP-képviselőt is, aki hangsúlyozta, meg kell védeni az európai fogyasztókat a hasonló gyakorlatoktól.
„Ennek a helyzetnek kizárólag a nagy jegyértékesítő platformok a nyertesei, akik a rajongókon keresnek rengeteg pénzt”
– fogalmazott Wolters, aki hozzátette, reméli, hogy az Európai Bizottság a közeljövőben új szabályokat hozd majd, hogy elejét vegye a jegyárakon való tisztességtelen nyerészkedésnek.
Az Oasis-turné kapcsán a jegyárak elszállása mellett nagy felzúdulást keltett egy szállodalánc azon húzása, hogy a zenekar egyik manchesteri koncertjének napjára törölték a foglalásokat, majd háromszoros áron újra meghirdették a szobákat. A hotellánc tagadta, hogy szándékosan törölte a már meglévő foglalásokat, és azt állította, hogy technikai probléma áll a történtek hátterében.
A szállodák és a légitársaságok egyébként valóban gyakran alkalmaznak dinamikus árazást, azaz, ha megnő a kereslet, ők is megemelik az árakat, a koncertjegyek kapcsán azonban Európában ez nem számít bevett gyakorlatnak. Az Egyesült Államokban − ahol a Ticketmaster székhelye is található − ugyanakkor ez mindennaposnak mondható, a könnyűzenei koncertek mellett sportmérkőzésekre is sokszor árulnak belépőket ilyen módon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.