BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatnák a Red Bull Air Race-t

A szervező cég úgy készül, hogy jövőre is megtartják a budapesti világbajnoki futamot, de ha nem maradhat a belvárosi helyszín, a rendezvény értelmét veszti. A Red Bullnál aggódnak Tarlós István főpolgármester hétfői nyilatkozata miatt.

Meglepetés volt egy zökkenőmentes lebonyolítás másnapján – így reagált Gyulay Zsolt a Világgazdaságnak Tarlós István főpolgármester hétfői nyilatkozatára a Red Bull Air Race sportrepülőversenyről. A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a kormány 2020-ig kötelezte el magát a rendezvény támogatására, ahogyan a Forma–1 kapcsán 2026-ig. „Nagyon tisztelem a főpolgármestert, különösebben nem tudom kommentálni az általa mondottakat. Nekünk az a feladatunk, hogy a lehető legprofibban megszervezzük a rendezvényt” – mondta Gyulay Zsolt.

A Hungaroring vezérigazgatója jelezte, a maguk részéről továbbra is úgy készülnek, hogy lesz jövőre Budapesten Red Bull Air Race futam, az ehhez szükséges engedélyezési tárgyalásokat novemberben kezdik meg. Arra a kérdésre, hogy a főpolgármester meg tudja-e vétózni az eseményt, Gyulay úgy fogalmazott, hogy erről nincsenek információi, de hozzátette: a főpolgármester sok mindent meg tud vétózni.

Az biztos, hogy Budapest nem tud annyi reklámfelületet vásárolni a nemzetközi médiában, mint amennyit az Air Race hoz

– mondta a vezérigazgató. Ennek kapcsán emlékeztetett:

tavaly a televízióban 17 millióan látták világszerte a budapesti futamot, a tudósítások reklámértéken számolva elérik a 15 millió eurót (mintegy 5 milliárd forint).

A rendőrség statisztikája szerint csak idén 135 ezren követték a helyszínen a programot. „Nem kérdés, hogy a magyar turizmus adatai nem lennének ennyire kiugróak olyan események nélkül, mint a vizes világbajnokság, a Forma–1 vagy a Red Bull Air Race. A versenyzők szerint az Air Race budapesti futama olyan, mint a Forma–1-nek Monte-Carlo. Ezt egyrészt jó hallani, másrészt rávilágít a hasonlóságokra, hiszen a hercegség esetében is egy belvárosi futamról beszélünk, amelynek a létjogosultságát mégsem kérdőjelezi meg senki” – szögezte le.

Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

A kritikák kapcsán – hogy a világbajnoki futammal összefüggésben megkapott közterület bérléséért csupán 13 millió forintot fizet a Hungaroring – Gyulay értetlenségének adott hangot. „Egy államilag támogatott ingyenes rendezvényről beszélünk, az állam az egyik zsebéből átteszi a másik zsebébe a pénzt. Mi annyit fizetünk, amennyit az illetékes fővárosi bizottság megállapít” – magyarázta arra utalva, hogy a kormány 2018 és 2020 között évi legfeljebb 6 millió euróval támogatja a szervezést a költségvetésből. Megjegyezte, hogy 2010 előtt az akkori fővárosi vezetés ingyen adta a közterületet.

Fotó: MTI / Máthé Zoltán

Az elnök-vezérigazgató évi 500 millió forintra becsülte a Hunga­ro­ring szervezési költségeit a Red Bull Air Race kapcsán.

Ezenkívül jogdíjat is fizetnek a jogtulajdonos Red Bull Air Race GmbH-nak, amellyel 2020-ig van érvényes szerződésük. Az osztrák világcégnél Gyulay Zsolt tájékoztatása szerint nagy aggodalommal figyelték Tarlós István hétfői bejelentését, mely szerint amíg ő a főpolgármester, nem lesz többé ilyen verseny Budapest belvárosában, és hogy elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben nem a Parlamenttől karnyújtásnyira lesz. Tarlós István egyúttal elnézést kért a budapestiektől a futam okozta zajszennyezés és a forgalmi korlátozások miatt.

Gyulay Zsolt szerint a belvárosi helyszín módosítása a fővárosnak sem érné meg, mert elveszítené az eseményben rejlő promóciós lehetőséget. „Kirakhatjuk egy reptérre is, ott is érdekes lesz, de ez mire jó a rendező országnak?” – tette fel a kérdést.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.