Az autógyártás és a logisztikai ágazat fejlődése ilyen tekintetben gyorsabban alakulhat, mint azt korábban gondolták. Példaként felhozta, hogy a General Electric magyarországi központjában 19 robot segíti a munkatársak tevékenységét. Kétségkívül tőkeigényes a digitalizáció, ám nemcsak modern technológiát jelent, hanem a munkaerőhiányból fakadó problémákat is orvosolja.
A digitális átalakulás csak most kezdi elérni a magyar kis- és középvállalkozásokat, ami az ilyen célú beruházások alacsony volumenéből is látszik. A következő öt évben várhatóan jóval nagyobb figyelmet kap ez a terület a hazai kkv-knál is – derült ki a Budapest Bank kutatásából, amelyben 400 cégvezető véleményét kérték ki. A digitális fejlesztéseket uniós források is segítik a vállalkozásoknál.
Arra azonban még hosszabb távon is csak kevesen számítanak, hogy az emberi munkaerőt a digitális megoldások helyettesítik majd.
Az elmúlt három évben a 200 millió és 15 milliárd forint közötti éves árbevétellel rendelkező cégek negyede fordított kétmillió forintnál többet digitális fejlesztésre, 50 százalékuk pedig legfeljebb egymillió forintot költött ilyen célra.
A következő öt évben a cégek 40 százaléka lényegesen többet szándékozik digitalizációra fordítani, ötödük pedig teljes cégátalakítást tervez a digitális paradigmaváltás jegyében.
Egyelőre a kkv-k alig több, mint fele használ szoftveres támogatást a vállalati működés legalább egy területén, 44 százalékuknál pedig egyetlen funkciót sem támogat ilyen megoldás.
A leginkább digitalizált területek a pénzügy, az ügyfélkezelés, az értékesítés és a beszállítói kapcsolatok, a legkevésbé a marketing és a HR-funkciók használnak üzleti alkalmazásokat.
Bár a kkv-vezetők 55 százaléka gondolja, hogy az automatizációs megoldások olcsóbbak, mint az élő munkaerő, a saját cégüknél végrehajtott digitalizációs fejlesztésektől csak 5 százalékuk vár létszámcsökkentést. Márton Mónika, a Legacy ügyvezetője szerint messze vagyunk még technológiailag és tőkében is attól, hogy egy-két iparágat leszámítva robotok fenyegessék a magyar munkavállalók állását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.