Jó szakembereket, mestereket találni és megfelelő ajánlatot kapni egyre nehezebb, akár új létesítményt szeretne építeni, esetleg régi házat, víkendházat vagy lakást felújítani. Kevés a jó szakember, a legjobbakat pedig csak ajánlás alapján lehet elérni. Ha valami újat, eredetit szeretne alkotni, már a kezdet kezdetén nehézségekbe és korlátokba ütközik.
A kivitelezők, ajánlatok és anyagok keresése igazi rémálommá vált az építészek és ügyfeleik számára, és sokkal inkább terhet jelent, mintsem örömet. Tekintettel arra, hogy a jó szakemberek iránti kereslet sokkal nagyobb, mint a kínálat, az építészek gyakran csalódnak, mert az általuk elképzelt projekt nem az elképzeléseiknek megfelelően valósul meg. A piacon nagy minőségbeli különbségek vannak, ezért egy-egy ötlet megvalósítása további erőfeszítéseket igényel.
Az építőipart a közösségi hálózatok és marketingügynökségek számos arra irányuló kísérlete ellenére sem sikerült digitalizálni. Az építőipar az egyik legkevésbé digitalizált gazdasági ágazat. A hatékonyság és termelékenység alacsony szinten van. Míg az építőipari vállalatok 75 százaléka úgy véli, hogy a digitalizáció növelheti az iparág termelését, a cégek mindössze 20 százaléka kezdte meg vállalkozása és reklámozása digitalizálását.
A DaiBau több mint egymillió látogatóval, 70 000-nél több mesterrel és 11 európai országban jelen lévő fejlett vállalkozással sikeres abban, ami mások számára nehézséget okoz: az interneten keresztül összeköti az építészeket és befektetőket a szakemberekkel és kivitelezőkkel. A DaiBau alapítói Martin Pelcl és Gregor Černelč építészek, akik ezért kezdték meg vállalkozásukat, hogy önmaguk számára is minőségi kivitelezőket találjanak. A startup sikere az alapítást követően nagyon gyorsan ívelt felfelé.
„Fiatal építészekként gyorsan szembesültünk azzal, hogy nehéz minőségi és elérhető kivitelezőket találni. Ez egy olyan iparág, amelyben az ajánlások szóbeszéd útján terjednek. Mivel azonban a digitális kommunikáció időszakában élünk, meglepő volt számunkra, hogy nincs olyan platform vagy szolgáltatás, amely egyik részről összegyűjti a mestereket és kivitelezőket, másfelől pedig a felhasználókat, azaz a szolgáltatásokat igénybe vevőket, a megrendelőket” – nyilatkozta Martin.
Martin és Gregor szakemberekként eldöntötték, hogy összekötik az építőipart és az internetes hirdetéseket. A termékek, szolgáltatások, árak, mesterek, a legjobb ajánlatok és elérhető anyagok felkutatása érdekében minden akadályt elhárítottak. Megkönnyítették a keresési folyamatot, digitalizálták, automatizálták és nagyban leegyszerűsítették. Ennek eredménye egy online platform lett, amely felgyorsítja a digitalizálás folyamatát, és nagyszámú, elégedett új felhasználót vonz.
A felhasználók számára a DaiBau használata számos előnnyel jár. Elsősorban egy helyen biztosítja a kivitelezők, az anyagok, a termékek és szolgáltatások felfedezésének és összehasonlításának lehetőségét, valamint a legjobb ajánlatok kiválasztását. Emellett hasznos tanácsokkal szolgál, de megtalálható az egyes munkák, mesterek és anyagok átlagára is. A Magazinban nagyszámú szakszöveg, tanács, építészeti vonatkozású és lakberendezéssel kapcsolatos újdonság kap helyet. A platform minden pozíciót, kategóriát és minden kivitelezői fázist lefed: tereprendezés, vezetékek, szigetelés, légkondicionálás, tetőfedés, homlokzatok, nyílászárók, festés, vakolás, esztrich, padlóburkolatok, fémmegmunkálás, bútorok, karbantartás, szervizelés és még sok egyéb is megtalálható.
A megfelelő kivitelező és anyag kiválasztásán kívül a DaiBau a költségvetés-tervezésben is segít a Kalkulátor segítségével. Ez a lehetőség az építkezés vagy felújítás költségeinek tervezésében hasznos segítség. A platformon 1600-nál több építészeti projekt, anyag és szolgáltatás átlagárát is megtalálja.
A DaiBau Magyarországon több mint 250 kategóriában elérhető, 6000 ellenőrzött kivitelezőt kínál.
Felhasználóink számára próbaidőszakot vezettünk be, valamint komplexebb értékesítési hozzáállást, és vállalkozásunk rövid időn belül felvirágzott.
Az üzleti modell a felhasználók előfizetésén alapul. Minden érdekelt cég, vállalkozó vagy mester meghatározott mennyiségű leadet fizet a potenciális ügyfeleknek. Mindenképpen fontos leszögezni, hogy az elvégzett munka után a DaiBau nem számít fel százalékot. „Felhasználóink számára próbaidőszakot és komplexebb értékesítési hozzáállást vezettünk be, és rövid időn belül felvirágoztunk” – hangsúlyozza Martin.
A keresés fókuszában kis- és középvállalkozók, valamint független szakemberek állnak. A DaiBau lehetőséget nyújt számukra, hogy szolgáltatásaikat és termékeiket reklámozzák, emellett jelentősen fejlesszék vállalkozásukat azáltal, hogy megbízható ügyfeleket találnak (itthon és külföldön egyaránt). Minden vállalkozói profil tartalmazza a felhasználói véleményeket és értékeléseket, valamint a megvalósult projektek rövid portfólióját. Ezenkívül információkkal szolgál a „csapatlétszámról”, a többéves tapasztalatról, de a megtalálhatók a telefonos elérhetőségek is.
A legjobb ajánlást az elégedett felhasználók jelentik.
Érdekli, hogy mennyibe kerülne a padlólapok cseréje a fürdőszobában? Kíváncsi arra, hogyan kell beszerelni a padlófűtést? Mennyibe kerülhet egy családi ház kulcsrakész rendszer szerinti építése? Mennyi pénz szükséges az udvar és a kert rendezéséhez?
A DaiBau Magyarországon 2021 óta van jelen. A cég körülbelül 60 alkalmazottal működik, és jelenleg több mint 6000 kipróbált, megbízható kivitelezőt kínál 13 kategóriában és mintegy 250 alkategóriában. Magyarországon a platform indulása óta közel 15 000 projekt valósult meg a DaiBau segítségével.
Akár kivitelezőt keres, tanácsra van szüksége vagy az anyagok árát szeretné ellenőrizni, a DaiBau megbízható partner az építkezés és felújítás során. Ahhoz, hogy ezt a hirdetési platformot Ön is használni kezdje, a legjobb ajánlás a sok új, elégedett felhasználó. Sosem volt még ilyen könnyű megtalálni a megfelelő kivitelezőket és a legkedvezőbb ajánlatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.