A várakozásoktól elmaradó eredményekről számolt be csütörtökön kiadott negyedéves gyorsjelentésében a német Adidas sportruházat és sportcikkgyártó vállalat, de hangsúlyozta, hogy az éves eredménycélokhoz tartja magát.
A vállalat eladásai a második negyedévben 4 százalékkal 5,51 milliárd euróra emelkedtek, kissé elmaradva az elemzői várakozásoktól, aminek az volt az oka , hogy a labdarúgáshoz kötődő cikkek iránti kereslet a vártnál jobban visszaesett a tavalyi világbajnokság után.
A cég már márciusban azt is jelezte, hogy problémái vannak az anyagellátási lánccal, és ez visszaveti az eladásokat az első fél évben, különösen Észak-Amerikában.
A cég bízik benne, hogy a második fél évben felgyorsulnak az eladások, és az egész évet tekintve az árfolyamhatásokat kiszűrve 5-8 százalék lesz a növekedés, a folyamatos működésből származó nettó eredmény pedig 1,88 milliárd és 1,95 milliárd euró között lesz.
Az Adidas részvényárfolyama néhány hetes emelkedést követően a jelentés közzététele után 3,3 százalékkal esett, mert a befektetők reményeivel ellentétben a vállalat nem javította eredménykilátásait, szemben belföldi versenytársával, a Pumával, amely mind értékesítési, mind profitprognózisát javította.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.