Ezen a nyáron minden hatodik magyar a belföldi nyaralást, azon belül is a Balatont választotta.
A mobiltelefonok anonimizált helyadatain alapuló, lokációelemző szolgáltatás, a LocSight minden korábbinál precízebb elemzést készített arról, milyen hatást gyakorolt ez a régió kiskereskedelemére. A június 1. és szeptember 30. közti időszak forgalmáról készült analízisből többek között kiderült, hogy a balatoni lakosok és a nyaralók vásárlási szokásai eltérőek. A LocSight elemzése a balatoni régió nyolc élelmiszerláncának 100 egységét vizsgálta és rangsorolta látogatottság alapján.
A kisebb egységekből álló CBA, Coop és Reál együtt a Tesco látogatottságának 62%-át érték el. Az egy négyzetméterre jutó vásárlók tekintetében a Spar és a Coop volt kimagasló, harmadik helyen a CBA végzett.
Az elemzés alapján markánsan elkülöníthetők egymástól
a balatoni lakosok, valamint a Budapestről és más nagyvárosból érkező nyaralók vásárlási preferenciái.
Míg a helyiek az Aldi egységeit részesítették előnyben, addig a budapestiek leginkább a SPAR-okban, az ország más részeiből érkező nyaralók pedig többnyire a Tesco áruházakban vásároltak. Balatonfüreden és Siófokon a Tesco vonzotta a legtöbb vásárlót, Fonyódon a Lidl, Szántódon az Aldi nyert. A Coop, a CBA és a Reál a Balaton kisebb településein tudtak eredményesen harcba szállni a vásárlókért.
Érdekesség, hogy a legtöbb budapesti turista a balatonfüredi Tescóban intézte el a bevásárlást.
A magyar tenger partjára látogatók leginkább a hétvégi délelőttöket szentelték a bevásárlásnak,
ilyenkor a forgalom a 10.00 és 13.00 óra közötti időszakra koncentrálódott. A legkevésbé kedvelt bevásárlási időpont a hétfő volt, amikor a vásárlók mindössze 14,6 százaléka látogatta meg a kiskereskedelmi áruházakat. Területi eloszlás szempontjából Balatonfüreden többnyire már pénteken, napközben elkezdődött a vásárlási láz, amely a hétvégeken, de javarészt szombaton is folytatódott, míg Siófokon szombat volt abszolút csúcsidő.
A kutatás igazolta azt is, hogy a magyarok júliusban és augusztusban nyaraltak a legtöbbet a Balatonnál, a legnépszerűbb hét nap pedig augusztus első hete volt. Az élelmiszerláncok látogatottsága június elejétől töretlenül nőtt, átlagban július 66%-kal, augusztus 80%-kal volt erősebb, mint a nyár első hónapja. Szeptemberben a júniusi forgalom 73%-át mérte a LocSight.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.