Bezárja több száz üzletét a Douglas parfümérialánc – közölte csütörtökön a 25 európai országban tevékenykedő német társaság.
Kiemelték, hogy a koronavírus-világjárvány miatt elrendelt korlátozások felgyorsították az online vásárlás népszerűség-növekedésének trendjét, ezért már tavaly nyár óta vizsgálják, hogy a fogyasztói szokások tartós változása révén milyen módosítások szükségesek az üzlethálózatban.
Az elemzés eredményeként úgy döntöttek, hogy a 2400 parfüméria közül mintegy 500-at felszámolnak, többségüket Dél-Európában.
A boltbezárások végrehajtásáról tárgyalásokat kezdenek a munkavállalók képviselőivel. Az átalakítást 2022 őszére fejezik be.
A Magyarországon 2001-ben megjelent és 22 boltot üzemeltető társaság kiemelte, hogy a 2019/2020-as üzleti évben 50 százalékkal növekedett online parfümériájuk látogatottsága.
Az elektronikus kereskedelmi üzletág bevétele így minden korábbinál nagyobbra, éves szinten 40,6 százalékos növekedéssel 822 millió euróra (300 milliárd forint) emelkedett.
A hagyományos boltok bevétele viszont 15,8 százalékkal 2,4 milliárd euróra süllyedt.
A két értékesítési csatornát együttvéve a társaság bevétele 3,2 milliárd euró volt a tavaly szeptemberrel véget ért üzleti évben, ami 6,4 százalékos csökkenés az egy évvel korábban elért 3,5 milliárd euróhoz képest. Az online üzletág teljesítményének aránya a bevételben meghaladta az egynegyedet, 8,5 százalékponttal 25,4 százalékra emelkedett az előző évi 16,9 százalékról.
A társaság egyszeri tételektől megtisztított, kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 16,7 százalékkal 292 millió euróra süllyedt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.