Le kell állítani a központi közigazgatás autó-, telefon- és bútorbeszerzéseit - jelentette ki a kormányfő október végén a válság miatt és az IMF-hitelkeret megszerzése kapcsán összehívott ötpárti találkozón. Gyurcsány Ferenc szavai parancsként hatottak a közigazgatásban - leálltak a beszerzésekkel, nehogy baj legyen. Csakhogy ez még nagyobb kárt okozhat – írja a Népszabadság.
A rendőrség három évvel ezelőtt bérleti szerződéssel szerzett 2100 autót (ebből 1500 hagyományos, villogóval ellátott járőrkocsi). A szerződés, amelyben a kocsik üzemeltetése - azaz szervizelése, biztosítása - is benne foglaltatott, december 20-án jár le. Akkor négyszáz kocsit kell visszaadni, aztán még háromszázat.
Szeptember elején a kancellárián működő Központi Szolgáltatási Főigazgatóság (KSZF) ki is írta a cseréről szóló tendert: magyarul az új pályázatot. A tárgy 2000-2100 kocsi bérlése három évre. Az üzlet teljes, a következő három évre szóló összértékét 7-8 milliárdra becsülték. Az ajánlatokat szeptember végére, október elejére várták.
Az első ártárgyalást csak október végén tartották, majd november közepéig még négy fordulóban szorították le a bérleti és üzemeltetési díjakat. A legutolsó ajánlatok szerint a rendőrök az új autókat olcsóbban kapnák, mint amennyiért most bérlik a jelenlegieket, melyeket három éve használnak. Most körülbelül százezer forintot fizet a rendőrség havonta egy kocsiért.
A szép eredmény ellenére azonban a KSZF nem hirdetett győztest, mert a kormányfő kijelentette: a válság miatt nem lehet új autókat venni. A közhivatalnokok most mondvacsinált okokkal halogatják az eredményhirdetést, nem tudván: mit tehetnek és mit nem.
A szereplők arra panaszkodnak: újabb és újabb értelmetlen kérdésekkel áll elő a beszerzést bonyolító szervezet - példának okáért, hogy ilyen hitelválságos időkben meddig garantálják az árat a lízingcégek, ami már csak azért is nevetséges, mert beállt az ajánlati kötöttség, vagyis akárhogyan változik a helyzet, az árat tartani kell. Ha nincs eredmény, akkor nincs új autó sem, így a rendőrök december 20. után járművek nélkül maradhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.