Vissza kellene térni a realitásokhoz a metróépítéssel kapcsolatban - hívta fel a figyelmet a Fidesz szakpolitikusa. Elmondta: felháborító, abszurd csúsztatás Demszkyék részéről, hogy a végül megítélt 180 milliárdos uniós támogatást örömhírként adja elő - adta hírül a Fidesz.hu.
Emlékeztetett: a főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy milyen jó dolog ez a 180 milliárd forint, mert így legalább ezt nem az adófizetők pénzéből kell azt kifizetni. Abszurd ez a szemlélet! Nincs itt szó másról, mint arról, hogy az ígérgetések ellenére most 60 milliárdot igenis az adófizetők pénzéből kell állnia a fővárosnak - tette egyértelművé Tarlós István.
Budapestnek és a BKV-nak már így is 280 milliárd forintos adóssága van, erre most 60 milliárddal kevesebbet ad az unió. Mondják meg, hogy mindezt miből fogják kifizetni! Senki nem tudja, hogy ezt a hihetetlen mértékű pénzhiányt a város miből fogja pótolni - fogalmazott a fideszes képviselő.
Az M4 első szakaszának számláját sem fogják tudni kifizetni, a második szakaszhoz pedig egyetlen fillér sem áll rendelkezésükre. Sőt, egy környezetvédelmi és egy úthatósági engedélyen kívül semmi nincs meg, a kiviteli tervek készítését még meg sem pályáztatták - taglalta Tarlós István.
Tarlós szerint elfogadhatatlan, hogy a pályázatokat író közbeszerzők nincsenek tisztában azzal, hogy vannak EU-s szabályok, amiknek igenis meg kell felelni. Így is örülhetünk, hogy az unió méltányosan járt el velünk szemben, hiszen a korábbi román és bolgár esetekben a támogatás teljes összegét megvonták hasonló hibák miatt - húzta alá a politikus.
"Sajnálatos, hogy Demszky Gábor ígérete ellenére nem vonta el Hagyó Miklóstól a BKV-t felügyelő hatáskörét. Pedig a főpolgármester biztosítékként korábban úgy fogalmazott: ezt véghez is fogja vinni" - fűzte hozzá Tarlós István.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.