BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túl sokan buknak matekból az egyetemeken, főiskolákon

A felsőoktatásba beérkező hallgatók tudása matematikából, fizikából és informatikából jelentősen elmarad a korábban megszokott és elvárt szinttől, így az oktatóknak és hallgatóknak egyaránt sikertelenséggel, magas bukási aránnyal kell szembesülniük.

Többek között erről is tanácskoztak a Budapesti Gazdasági Főiskola által szervezett, 2009. augusztus 26-án zárult konferencián a hazai felsőoktatási intézmények.

A Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara 2009. augusztus 24-26. között rendezte meg a Matematikát, Fizikát és Informatikát Oktatók XXXIII. Országos és Nemzetközi Konferenciáját, mely a főbb hazai felsőoktatási intézmények részvétele mellett idén első ízben vált nemzetközivé a kolozsvári és pozsonyi előadók révén. A konferencián érdekes előadások hangzottak el az érintett tudományterületekről.



A főbb témák közé tartoztak a matematika, fizika és informatika tárgyak oktatás-fejlesztésének aktuális kérdései és oktatás-módszertani problémái is, így az előadásokon és az azt követő vitákon sokan foglalkoztak a felsőoktatásba felvett diákok matematikai, fizikai és informatikai felkészültségével. Ennek megfelelően központi kérdésként merültek fel az oktatók által tapasztalt nehézségek, amelyek nagyrészt a hallgatók tudásszintjének csökkenéséből fakadnak, melynek köszönhetően az oktatók és a hallgatók egyaránt sikertelenséggel, magas bukási aránnyal szembesülnek az első félév végén.

A háromnapos rendezvény tapasztalatai alapján elmondható, hogy a hallgatói létszám emelkedése, a központi felvételi vizsga eltörlése és a csökkentett óraszámok a legfőbb okai annak, hogy a felsőoktatásba bekerülő hallgatók tudása évről évre csökken. Ez olyan általános probléma, amely az ország összes, a tárgyakat oktató egyetemén és főiskoláján érezteti hatását. „Éppen ezért elsődleges, hogy felhívjuk a figyelmet az egyre jobban körvonalazódó vészhelyzetre, melyet a „gyilkos statisztikai számok” is alátámasztanak” – fejtette ki Dr. Horváth Jenőné, a BGF főiskolai tanára, a szervezőbizottság elnöke.

„Az egyik legfontosabb cél, hogy megfelelő előismeretekkel rendelkezzenek a hallgatók, ezért alapvető feladatunk ezek pótlása. Ennek érdekében a legkülönbözőbb eszközöket használjuk, többek között alapozó és felzárkóztató kurzusokat is indítunk. Sok esetben tulajdonképpen újra kell vagy kellene tanítani a középiskolai tananyagot” – összegezte a témában elhangzottakat a szakember.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.