A tavaly év végén életbe lépett változások szerint a társasházkezelői, ingatlankezelői, illetve az ingatlanközvetítői tevékenységet üzletszerűen végzőknek rendelkezniük kell az Országos Képzési Jegyzékben meghatározott megfelelő szakképesítéssel.
Amennyiben ezt a tevékenységet, szolgáltatást gazdálkodó szervezet végzi, úgy a gazdálkodó szervezet legalább egy közreműködő tagjának vagy alkalmazottjának rendelkeznie kell a megfelelő szakképesítéssel. A szolgáltatást nyújtóknál az illetékes jegyző évente legalább egy alkalommal ellenőrizni fogja a tevékenység folytatásához szükséges adatokban bekövetkezett változást.
Kiss János Tamás, a Perfekt Zrt. cégvezetője elmondta: „Az új szabályok életbelépésével sokan lesznek kénytelenek ismét beülni az iskolapadba, mivel ezentúl a gazdálkodó szervezetekről az okmányirodák nyilvántartást fognak vezetni. A társasházkezelői, ingatlankezelői, ingatlanközvetítői és az ingatlanvagyon-értékelő tevékenységüket a rendelet hatályba lépése óta megkezdők csak az előírások teljesítését követően kezdhetik meg tevékenységüket. Mi a rendeleteknek megfelelően felkészültünk a változásokra és teljes körű oktatási, képzési szolgáltatást nyújtunk a jelentkezőknek.”
A tevékenységet jelenleg is folytató gazdálkodó szervezeteknek 2010. május 10-ig illetve május 25-ig kell nyilvántartásba vetetniük magukat. A nyilvántartás közérdekű adatai nyilvánosan is elérhetőek lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.