BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az új parlament összetétele - Kevesebben mennének szavazni

Három-, vagy négypárti parlamentet valószínűsítenek a nagy közvélemény-kutató cégek legutóbbi felmérései.

A Medián felmérése szerint a Fidesz-KDNP-frakció, az MSZP, a Jobbik és az LMP alkotja majd az új parlamentet.

A Szonda a Népszabadság felkérésére készített kutatást, amely azt vetíti előre, hogy csak 3 párt kerül be, mivel a március 27. és április 2. között végzett felmérés eredménye alapján az LMP nem fogja elérni az öt százalékos bejutási küszöböt.

A Századvég és a Kód közös kutatása szerint az összes megkérdezett
szerint a Fidesz-KDNP, az MSZP és a Jobbik jut a Parlamentbe. A biztos pártválasztók körében az LMP is elérheti a bejutáshoz szükséges 5 százalék feletti eredményt. A Nézőpont Intézet által felállított modellparlamentben a Fidesz-KDNP, az MSZP, a Jobbik és az LMP kaphat helyet.

A Medián közvélemény-kutatóinak válaszolók 56 százaléka mondta azt, hogy április 11-én biztosan elmegy szavazni. Ez valamivel magasabb a március elején mértnél (53 százalék), viszont alacsonyabb annál, amit 2006-ban, szintén a választás előtt mutatott ki a közvélemény-kutató intézet, ugyanis négy évvel ezelőtt 59 százalék mondta azt, hogy biztosan voksolni fog. A mostani kutatásból az is kiderül, hogy a bizonytalanok száma jóval nagyobb, mint 2006-ban: akkor 19 volt, most 24 százalék az arányuk. A biztos választók aránya a Szonda adatai alapján valamivel kisebb, 53 százalék.

Biztos kétharmados többség, 275 fős frakciószövetség áll majd a
Fidesz-KDNP mögött az új Országgyűlésben, ahová bejut az LMP - ezt valószínűsíti a Medián kutatása. Az előrejelzés szerint a Fidesz-KDNP 275 képviselőre számíthat, a szocialistáknak 51 hely jut, míg a Jobbik 50 mandátumra számíthat.

A számítás szerint az LMP átugorhatja az ötszázalékos küszöböt, és így 10 képviselőt küldhet a Házba, az MDF-nek viszont nincs erre esélye.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.