A válaszok alapján a vízparti napfürdőzés háromszor nagyobb valószínűséggel vezet fokozott munkahelyi hatékonysághoz, mint a városnézéssel vagy tanulással, ismeretszerzéssel töltött szabadság, és kétszer nagyobb valószínűséggel, mint az aktív pihenés vagy a kalandtúra. A kutatás elvégzésére a HP adott megbízást "LaserJet Pays You Back" című kampánya keretében.
A kutatás szerint a vezetők esetében térülhet meg a legjobban a hosszabb szünet, például a nyaralás: a vezetők a beosztott dolgozóknál 13 százalékkal nagyobb arányban számoltak be arról, hogy szabadságuk ideje alatt a munkahelyi feladataikat teljesen félretéve sikerült kikapcsolódniuk, és így valóban feltöltődve térhettek vissza a munkába a szabadságról.
A vizsgálatból az is kiderül, hogyan látják az egyes országokban a nyaralás produktivitásra és eredményességre gyakorolt hatását. A görögök 72 százaléka számolt be arról, hogy motiváltabban tér vissza a munkahelyére a szabadság után, ami kétszer akkora arány, mint a hollandok esetében. A görögöket 63 százalékkal a törökök, majd 56 százalékkal a dél-afrikaiak követik. Saját bevallásuk szerint a franciák és a spanyolok munkahelyi produktivitását növeli a legkisebb mértékben a vakáció, 22 és 26 százalékkal.
A felmérés kimutatta azt is, hogy a munkahelyi produktivitás növelése szempontjából egy hét nyaralás is épp olyan kedvező hatású, mint kettő. A válaszadók 66 százaléka vélte úgy, hogy egy, és 63 százalékuk úgy, hogy két hét növeli bizonyos vagy jelentős mértékben hatékonyságukat a munkába való visszatérést követően.
Az Európára, Közel-Keletre és Afrikára kiterjedő kutatás szerint a vízparti nyaralásról visszatérő dolgozók folytatják leghatékonyabban munkájukat. A kutatók Magyarországon nem végeztek felmérését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.