A világ legnagyobb megmozdulásában részt vevők számára azonban nem mindig felemelő élmény - sokkal inkább hasonlít egy maratonra, mint a nemzet ünnepére. A vonatjegyek megvásárlásához órákig kell sorban állni, ráadásul a legtöbb járatra már csak állóhelyek vannak. Bár Kína sokmilliárd jüant költött a vasúthálózat fejlesztésére, képtelen lépést tartani az igények fejlődésével, hiszen idén 35 millióval több utast kell elszállítania, mint öt évvel ezelőtt.
Kínában az újévi ünnepségeket hagyományosan együtt tölti a család, ennek érdekében sokan - idén várhatóan 230 millió kínai száll vonatra - akár 20-30 órát is utaznak a vonatokon, sokszor végigállva az utat. A hagyományos újévi vacsora elengedhetetlen része a sertéshússal töltött gombóc, étkezés után pedig a legtöbben a hivatalos állami ünnepségek tévéközvetítését választják: az ötórás műsor nézettsége tavaly elérte a 723 milliót.
Szintén hagyomány a tüzijátékok eregetése, mellyel az ártó szellemeket kívánják elüldözni az év egészére: az egyhetes ünnepségek folyamán felmérések szerint 30 milliárd fontnyi (9 600 milliárd forintnyi) tüzijátékot lövöldöznek el a kínaiak - ez nagyjából a magyar éves GDP 40 százaléka. A néhány napos ünneplés után azonban újra útrakel a fél ország, ezúttal ellenkező irányba: jövő hét végéig várhatóan mintegy 2,5 milliárd jegyet használnak el az utasok, hogy visszatérjenek a rendes kerékvágásba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.