A kiszivárgó hírek szerint Lázár János leköszönő azzal indokolta ezt a képviselőknek, hogy a törvényeknek nem felel meg szerintük a bizottság felállítása, valamint azzal, hogy Orbán Viktor már beszélt a témáról a Parlamentben.
A kizáró okok között valóban szerepel az, ha az ügyet tisztázni lehet interpellációval vagy azonnali kérdéssel, és Orbán, valamint Németh Lászlóné fejlesztési miniszter tényleg válaszolt a Közgép győzelmével végetért közbeszerzéseket firtató kérdésekre. Más kérdés, hogy ezeket tisztázásnak bajosan lehet nevezni – a miniszterelnök azt válaszolta az LMP-s Karácsony Gergely azonnali kérdésére, hogy oligarchák nincsenek a nemzeti együttműködés rendszerében, magyar nagytőkések viszont igen. Rájuk pedig Orbán válasza szerint szükség is van, aki pedig „a magyar tőke ellen beszél, labancpolitikát folytat”.
Németh Lászlóné pedig arról írt egy írásbeli válaszában, hogy a Közgép már az előző kormánytól is kapott állami megrendelést. A másik kormánypárti érv a vizsgálóbizottság törvénytelensége. Akkor sem lehetne ugyanis felállítani a bizottságot, ha az Alkotmánybíróság, az ÁSZ, vagy valamely önkormányzat ügyéről van szó, vagy büntetőeljárás folyik az adott kérdésben. A kitétel első felének igazságán vitatkozhatnak a jogászok, büntetőügy azonban még biztos nincs e témában.
Végül azonban arra nem is kerülhetett sor, hogy a Fidesz leszavazza a tervet: a Parlamentben végül még csak nem is szavaztak a vizsgálóbizottságról az ellenzéki kérés ellenére sem. Kövér László házelnök ugyanis az alkotmányügyi bizottsághoz fordult, döntsenek ők, megfelelne-e a bizottság felállítása az országgyűlésről szóló új törvénynek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.