Az üzleti bizalmi index a novemberi mínusz 12,4 pontról mínusz 11,3-ra emelkedett, a fogyasztói bizalmi mutató mínusz 49,3 pont lett az előző havi mínusz 50,7 után.
A felmérés szerint decemberben az üzleti várakozások harmadik hónapja, a fogyasztóiak pedig második hónapja emelkedtek. Az év végi várakozások valamivel kedvezőbbek az év eleji, pénzpiaci krízissel fenyegető helyzetben mért szintnél, de továbbra sem érték el áprilisi, egyébként akkor is igen alacsony értéküket - közölte a GKI.
Az üzleti szférán belül decemberben az ipari várakozások nem változtak, az építőipariak és a kereskedelmiek romlottak, a szolgáltatócégeké viszont jelentősen javult.
Az iparban a rendelésállomány megítélése romlott, a termelési szinté és kilátásoké, valamint a készleteké javult.
Az építőipari bizalmi index értéke - a novemberi jelentős emelkedés után - decemberben számottevően csökkent. Az előző három hónap termelési színvonalának és a rendelésállománynak a megítélése is lényegesen romlott az előző hónaphoz képest.
A kereskedelem növekvő pesszimizmusát a rendelésállomány romlása magyarázza, az eladási pozíciót kissé jobbnak érezték a válaszolók.
A szolgáltatói bizalmi index értéke decemberben folytatta a novemberben megkezdett javulást, így jobb lett az elmúlt időszaki forgalom és létszám megítélése.
Az iparban, a szolgáltató cégeknél és kissé a kereskedelemben is kedvezőbb lett a foglalkoztatási szándék, az építőiparban viszont sokkal rosszabb.
A lakosság munkanélküliségtől való félelme enyhült.
Az iparban és a szolgáltatócégeknél az áremelési törekvések nem változtak, az építőiparban ismét erősödött az árcsökkentési kényszer, a kereskedelemben viszont az áremelési várakozás lett erősebb.
A fogyasztók inflációs várakozása mérséklődött.
A magyar gazdaság kilátásainak pesszimista megítélése az ipari és szolgáltató cégek, valamint a lakosság körében némileg enyhült, az építőiparban és a kereskedelemben viszont romlott. Javulásra továbbra sem számít szinte senki, de az iparban már csak a válaszolók kevesebb mint fele vár további rosszabbodást.
A fogyasztók a következő egy évben várható megtakarítási képességüket és pénzügyi helyzetüket hasonlóan látták, mint novemberben, a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét viszont javulónak érzékelték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.