BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A nőknek nehezebb feljutni az üzleti csúcsra

Férfi vállalatvezetők a női karrier útjáról és lehetőségeiről beszéltek a Világgazdaság panelbeszélgetésén. A legtöbb vállalatnál ugyan kiegyenlített a női dolgozók aránya, viszont nem könnyű feljutniuk a felsővezetői szintre.

„Az első világháborúban tudott sikert elérni a női egyenjogúsági mozgalom, amikor a férfiak elmentek háborúzni. Miután hazamentek a frontról, akkor már nem lehetett visszatérni az eredeti állapotba. Ez vezetett a női választójoghoz is” – mondta Havas István, az EY vezérigazgatója a Világgazdaság konferenciájának panelbeszélgetésén. „Egymilliárd nő fog belépni a következő évtizedben a munkaerő-piacra, ami alapvetően meg fogja változtatni a nemek arányát a munkahelyeken is. „A nőknek nem kvóta kell, hanem az, hogy mentorokat szerezzenek, és több figyelmet kapjanak” – vélekedett.

"Nem szoktam azon gondolkozni, hogy miért hasznos, ha nőt alkalmazunk vezetői pozícióba, inkább a kvalitás alapján választunk” – mondta Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető-országkoordinátora. „Vezetői megbeszéléseken viszont mindig ügyelek arra, hogy legyen ott egy hölgy is” – tette hozzá. A vállalatnál dolgozó 6 ezer fő 40 százaléka nő.

„A nőknek két feladatot kell ellátniuk: meg kell felelni az üzleti világban és a családdal is foglalkozniuk kell. Ez egyszerre két munkahelyet jelent” – hangsúlyozta Rábai Dániel. Szerinte a vállalatnak segíteni kell a nők visszatérését szülés után. „A hölgy lojálisabb is lesz a vállalathoz, ha ezt tapasztalja” – vélte.

„Meglepő lehet, hogy a balkáni országban milyen sok nő van vezető pozícióban” – hangsúlyozta Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója. A balkán kifejezetten férfiközpontú társadalom, mégis előre tudnak jutni a nők is. Az Ericsson egy technológiai cég, az 1700 fős magyar részleg 11 százaléka nő, a közép- és felsővezetőknél viszont jobb az arány. Éry Gábor kiemelte, egy támogató család rakéta lehet egy nő karrierjében.
 
„Bennem először az vetődött fel, hogyha eljövök a konferenciára, akkor ki viszi a gyerekeket az óvodába” – mondta Márkus Gábor, a Libri Média Kft. kereskedelmi ügyvezetője, utalva a családra és a logisztikára. Szerinte fontos, hogy elegendő idő legyen a nőknek családra is. A Librinél a vállalaton belüli legfelső pozícióban nem ülnek hölgyek, de középvezetői szinten több mint 50 százalék a hölgyek aránya. „Ez iparági sajátosság is lehet” – tette hozzá.

„A hölgyek nem veszítik el a lendületet, ha kisebb munkákat adunk nekik, amikor a gyerekkel vannak otthon szülés után” – mondta Márkus Gábor. „A gyermekes anyák nagyságrenddel jobban foglalkoznak a munkájukkal, amikor visszajönnek dolgozni, mint a többi munkavállaló.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.