A roncsot fokozatosan - kilencven, majd újabb kilencven fokkal - elforgatták, s a számítások szerint dél körül kezdik el vontatni Giglio szigetétől Genova kikötőjéig, ahol darabokra szedik.
A sziget partjainál 2012. január 13-án zátonyra futott hajó roncsát először megszabadították az ezt rögzítő acélhuzaloktól. Ezt követően a tengerjárót az eddigi pozíciójával ellentétes irányba fordították, hogy orrával tudják elvontatni. A hajóroncs elforgatása szemmel is jól követhető volt
Franco Gabrielli, az olasz polgári védelem vezetője úgy fogalmazott, hogy a Costa Concordia tragikus kalandja akkor ér véget, amikor megérkezik Genovába. Kijelentette, a Costa Concordia óriás roncsán több mint két éve folyó munka az olasz szaktudás dicsőségére válik. Hozzátette, soha nem felejtik a hajószerencsétlenség 32 áldozatát.
A mintegy háromszáz méter hosszú, több mint száztízezer tonna súlyú roncshajót két vontatóhajó húzza a genovai kikötőhöz tartozó Voltri hajógyáraiba, ahol szétszedik.
A Giglio és Genova közötti kevesebb mint háromszáz kilométeres távolságot a Costa Concordia 4-5 nap alatt teszi meg. A hajó roncsát további tizenöt kisebb hajó kíséri a tengerjáróról leszakadó darabok és esetleges szennyeződések összegyűjtésére.
MTI -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.