A Tárki által a Nespresso megbízásából tavaly év végén készített több mint ezer fős reprezentatív kutatás a lakosság pihenési szokásait vizsgálta az alapján, hogy tízperces vagy többórás szabadidő áll-e rendelkezésére.
A kutatás szerint a 10 perces szabadidőben népszerű kikapcsolódási mód még a beszélgetés és a sétálás is, a cigarettáért pedig a megkérdezettek 31 százaléka nyúl.
Hosszabb szabadidejét a magyar lakosság 85 százaléka tévénézéssel, zenehallgatással, 75 százaléka baráti, vagy családi beszélgetésekkel tölti, ezt a könyv- vagy újságolvasás és az internetezés követi. A megkérdezettek 52 százaléka kertészkedéssel vagy barkácsolással, 39 százalékuk kávézással, teázással, 30 százalékuk mozgással, 24 százalékuk pedig kulturális programmal kapcsolódik ki.
A több mint 60 országban, mintegy 8 ezer munkatárssal működő Nespresso székhelye a svájci Lausanne-ban található, anyavállalata, a Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszeripari társasága. A Nestlé 2013-ban 10,0 milliárd svájci frank (2700 milliárd forint) adózott nyereséget ért el, 6 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. A cég forgalom nem egészen 3 százalékkal, 92,2 milliárd svájci frankra nőtt.
A nyilvános cégadatok szerint a Nestlé Hungária Kft. nettó árbevétele 2013-ban 109,77 milliárd forint volt, szemben az előző évi 103,43 milliárd forinttal. Adózott eredménye tavalyelőtt 1,7 milliárd, míg az azt megelőző évben 425 millió forintot tett ki.
MTI-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.