BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar dolgozók harmada sehova nem utazott el a nyáron

Sokan a szabadság alatt is dolgoznak, a felsővezetőknek és a saját céget birtoklóknak pedig mintha egyáltalán nem is lenne nyári pihenője.

A munkavállalók 37 százaléka sehova sem utazott nyáron - derült ki a Profession kutatásából. A megkérdezettek mintegy fele (49 százalék) belföldön nyaralt, és csak 7 százaléktervezett egy hétnél több időt külföldön tölteni a nyári hónapok alatt. Sokan (53 százalék) ilyenkor is dolgoznak, tíz százalékuk rendszeresen, függetlenül az elvégzendő feladat fontosságától. A válaszadók 39 százaléka inkább csak egyszerű, rövid idő alatt teljesíthető feladatokkal foglalkozik a szabadság alatt.

Az e-mailek követése összességében kevesebb munkavállalóra jellemző, 52 százalék soha nem nézi ezeket szabadsága alatt, majdnem minden ötödik megkérdezett naponta, tíz százalék pedig naponta többször figyeli a levelezését. Mintegy minden harmadik válaszadó csak a legfontosabb e-mailre válaszol a nyári kikapcsolódás alatt. A céges hívásokat még többen veszik fel: csak 16 százalék nem szokta felvenni a telefont nyaralás közben.

Ugyan hagyományosan az oktatással azonosítjuk a nyári szünetet, a szegmensben dolgozók 43 százaléka ilyenkor is teljes eléréssel dolgozik, 89 százalékuk pedig legalább egy csatornán elérhető. A saját vállalkozásukban a tulajdonrész felénél kevesebbet birtokló munkavállalók, illetve felsővezetők 100 százaléka válaszolt úgy, hogy teljes eléréssel dolgozik. A közép-és alsóvezetők közül is rendkívül sokan (95,8 százaléknyian) érhetőek el valamilyen csatornán.

Meglehetősen ritka, hogy a munkavállalók előre tervezzenek időt a szabadság alatt felhalmozódott feladatokra (12 százalék). A válaszadók 57 százaléka állandó feladatai mellett dolgozza fel az összegyűlt e-maileket, 33 százaléknál –vélhetően a munkamenet vagy foglalkozásuk jellege miatt– egyáltalán nem jellemző, hogy összegyűlne a munka.

Majdnem minden harmadik munkavállaló napi rendszerességgel figyeli a híreket (30 százalék), de további 20 százalék hetente többször ellátogat valamely híroldalra. Csak 14 százalék nyilatkozott úgy, hogy semmiképp nem szeretne hírekkel foglalkozni ilyenkor.  

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.