Bátor húzás volt a BMW-től, amikor elhatározta, hogy az X5-ösből kupéváltozatot készít, a 2007 óta kapható, immáron második nemzedékénél járó X6-os sikere azonban önmagáért beszél. Lehet szeretni vagy nem szeretni a drabális szabadidőkupét, tény, hogy a bajorok beletenyereltek egy kategóriába, ami a konkurenciát is megihlette, gondoljunk csak a Mercedes GLE Coupéra vagy a hamarosan bemutatkozó Audi Q8-asra. Az X6-os fogadtatása után igazából már csak idő kérdése volt, mikor jön az újabb BMW SAC, azaz Sports Activity Coupé. Az X4-es volt a második a sorban 2014-ben, a modell vadonatúj nemzedéke most kezdi majd a karrierjét.
Ezt a vérvonalat folytatja az X2-es is, melynek műszaki bázisa értelemszerűen az X1-es, de ahhoz képest, hogy a két autó technikailag szinte azonos, a forma nagyon is különböző. A lényeg persze a kupés hátsó a vagány lámpákkal, de a fejük tetejére állított vesék miatt szemből sem lehet összekeverni az X1-essel. Az sem mellékes, hogy jóval, 7 centiméterrel laposabb a karosszéria, illetve a jellegzetes C oszlopon elhelyeztek egy márkajelvényt, amivel a legendás BMW kupékat idézik. Összességében tehát a trendiségről és a többi BMW-től való különbözőségről szól a dizájn, de az X2-est még tovább lehet variálni: az opciós M-csomaggal és egy merészebb színválasztással, például a galvánarany, azaz galvanic gold fényezéssel egyszerre fiatalos és magamutogató.
Az X1-eshez képest laposabb karosszéria ellenére elegendő a fejtér, míg a lábtér egyenesen nagyvonalú, legalábbis a 4360 milliméteres hosszúság fényében mindenképpen. A titok abban rejlik, hogy hiába kurtább az X1-esnél 8 centivel, az azonos tengelytáv miatt nem érződik szűkösebbnek. A kupés felépítés hátránya inkább az, hogy nem csúsztathatjuk sínen a hátsó üléseket, emellett a raktér 35 literrel kisebb befogadóképességű. A körkilátás is korlátozott, így erősen ajánlott a tolatókamera megrendelése. Ami a vezetői környezetet illeti, közel sem volt akkora mozgásterük a tervezőknek, mint a külsőnél. A jól megszokott elemekből építkezik a modell, itt nincs vetített kijelzős műszerfal, mint a nagyobb típusoknál, viszont a középkonzol úgy fordul a sofőr felé, mint számos klasszikus BMW-ben.
Mivel a 3-as BMW alapmotorja is háromhengeres, nem meglepő, hogy itt is az 1,5-es turbós gépezet hajtja a 140 lóerős bázismodellt, nem vitás azonban, hogy a 192 lovas, 2,0 literes benzines vagy a szintén 2,0 literes, 190 és 231 lóerős dízelek jobban hangsúlyozzák a prémiumjelleget. A 25d jelű biturbó gázolajos, 231 lóerős produktumával az X2-es csúcsmotorja, menetteljesítményei pedig meggyőzők. A 6,7 másodperces gyorsulással egy tíz évvel ezelőtti, V8-as 540i-vel is tartaná a lépést.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.