A Fox Consulting Kft., a KiwiSun szolárium hálózat jogtulajdonosa vitatja és teljes egészében jogszerűtlennek tartja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntését, amelyben 7 millió forintra bírságolta a céget reklámjai miatt; a szolgáltató közigazgatási perben kezdeményezi a döntés bírósági felülvizsgálatát, a versenyhivatali határozat megváltoztatását – közölte a társaság.
A GVH kedden közölte, hogy 7 millió forint bírságot szabott ki a KiwiSun bioszolárium franchise hálózatot működtető Fox Consulting Kft.-re, amely reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
A KiwiSun határozott álláspontja, hogy mindig a hatósági előírásoknak megfelelően, és az orvosi kutatások eredményei szerint kommunikálta a szolárium szolgáltatást – írta közleményében a cég.
A GVH azt állapította meg, hogy a cég a „fokozza az endorfin termelődését”, „segíti a kalcium beépülését”, „jobban mozognak az ízületek”, „immunrendszer erősítő” típusú állításokkal igazolatlan, egészségre ható állítást tett, emellett nem fejtette ki, hogy a „zöld bio”, „bio” és a „természet erejével” típusú állítások alatt mit ért, ami így – önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt – szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül.
A „speciális fény”, a „világon egyedülálló technológia” és az „egész Európában piacvezető újdonság” típusú állításokkal pedig igazolatlanul állította piacelsőségét.
A hivatal a bírság mellett a vállalkozást eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától, mert úgy ítéli meg, hogy aggályos igazolatlanul egészségesnek feltüntetni olyan szolgáltatást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint kifejezetten káros lehet az egészségre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.