Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos-vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik,
a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet
– derült ki a GWI felméréséből, amely a Publicis Groupe Hungary közreműködésével készült.
A kutatás 2021 harmadik negyedévében kétezer 16 és 64 év közötti magyar internetfelhasználó megkérdezésével készült, és olyan területeken elemzi a vásárlói szokásokat, mint például az e-kereskedelem, a digitalizált egészségügyi szolgáltatások, a közösségi média, a számítógépes játékok vagy a Covid–19 hatásai. A GWI megkérdezte a kutatásban részt vevőket, mely egészségügyi problémákra keresnek leginkább applikációs és digitális megoldást, illetve négy generációs kategóriában vizsgálták a felhasználói magatartásokat is.
A felmérésből kiderül, hogy egyre nagyobb a hajlandóság
az egészségügyi applikációk használatára, viszont a digitális megoldások alkalmazása jelentős különbségeket mutat az egyes generációk között.
A fiatalabb generáció elsősorban arra használja a digitális megoldásokat, hogy diagnosztikát állítson fel:
a megkérdezettek harmada válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy keresett-e rá online betegségek tüneteire az elmúlt hat hónapban.
Mivel a felhasználók egyre szélesebb köre igényli hogy online, gyorsan elérhető információhoz jusson az egészségi állapotával kapcsolatban, egyre több magánegészségügyi intézmény és gyógyszercég ismeri fel a hatékony, pontos és megbízható tájékoztatás fontosságát az interneten keresztül.
A másik nagy generációs különbség az egészségügyi mobilappok használatában jelent meg, míg az idősebbek csupán 10 százaléka, a Z generációnak több mint negyede használ rendszeresen appot az egészségi és fizikai állapotának nyomon követésére.
Mivel folyamatosan nő a felhasználók hajlandósága, hogy alkalmazásokat használjanak az egyes egészségügyi vagy mozgáshoz kapcsolódó adatok rögzítésére, egyre több magyar fejlesztés jelenik meg a piacon, hogy kiszolgálja ezt az igényt
– emelte ki Major Helga, a Publicis Groupe Hungary médiaigazgatója.
A felmérés során azt is kutatták, milyen egészségügyi témakörök vizsgálatához lennének hajlandók mobilapplikációt használni a felhasználók. A válaszokból az derül ki, hogy míg a megkérdezetteknek csupán a 20 százaléka követné nyomon a Covid-tüneteket app segítségével, a válaszadók több mint fele használna ilyen alkalmazást vérnyomás-ellenőrzésre, de népszerű válasz volt még a vércukorszint mérése, a szívproblémák ellenőrzése és az allergiás tünetek vizsgálata is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.