Talán nem gondoltuk, de egy autó ellopásához elegendő egy pénzérme. Jól tudták ezt valamikor az orosz bűnözők, aztán elfelejtették, de újabban már megint emlékeznek rá, miután a nemzetközi szankciók miatt a Nyugaton jelenleg tapasztaltnál is sokkal nehezebb autóalkatrészt vásárolni Oroszországban, az árak pedig az égbe szálltak.
Ahol kereslet van, ott igyekeznek kínálatot is teremteni. Az autólopás ezt teszi. Az elkötött autók egy darabban nem nagyon szoktak előkerülni, hanem alkatrészként bukkannak fel újra a körforgásban – írta az orosz AvtoVzglyad szakportál.
A trükk egyszerű, és megfelel a célra egy egyrubeles vagy kétrubeles érme. Az autó parkol, éjjel pedig jön a tolvaj, és nem töri fel a járművet, nem is viszi el. Annyit tesz, hogy egy érmét illeszt az ajtónyitó fogantyú alá. Nem a vezető, hanem az utasoldalon. Ott nehéz észrevenni, hiszen amikor reggel jön a vezető, akkor általában nem az anyósülés felől közelít.
A tulajdonos tehát érkezik, kinyitja a központi zárat, beszáll, és elhajt. A bűnöző pedig követi. A régi módszert a modernnel ötvöző megoldás segítségével még csak követnie sem kell. Egy kétoldalú ragasztócsík segítségével egy nem látható helyre felhelyez az autóra egy jelzőt vagy egy egynapos SIM-kártyát, így a tolvaj tudja, hova érkezik a kinézett autó.
Miután a vezető kiszáll, dolgára indulva természetesen használja a központi zárat, ami működik is minden ajtón, kivéve azon, amelyet a pénzérme nem enged zárt pozícióba kerülni. A továbbiakat nem kell elmondani. Ezek az esetek egyre szaporodnak Moszkvától északra, a moszkvai régióban és Oroszország számos más régiójában – írja a portál. Segíts magadon, és isten is megsegít – javasolják, azaz érdemes mindig ellenőrizni a fogantyúkat.
Ugyanez a portál egyébként arról is írt, melyek a legnépszerűbb márkák a tolvajok közt Oroszországban. A legtöbbet a koreai Hyundai termékeiből tulajdonítanak el, a Santa Fe modell az összes ellopott autó 18 százalékát teszi ki. Szeretik a Creta, a Tucson, a Solaris és a Sonata modelleket is. Az ázsiai márkákra rájár a rúd, mert a tolvajok kedvelik a Kia és a Toyota termékeit is. A prémiummodelleket egyébként kevésbé lopják, mint korábban, a középkategóriás autókat azonban annál inkább.
A tolvajokat természetesen sehol sem nézik jó szemmel. Mégis vannak az oroszoknál is bőven, holott más országokhoz képest számukra a rossz nyelvek szerint extra következményekkel is járhat a lebukás, például hirtelen valamelyik ukrajnai fronton találhatják magukat a Wagner hadsereg egyenruhájában.
A szovjet idők óta mért legrosszabb évét hozta az orosz autóiparKétharmadával csökkent a gyártás Oroszországban. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.