A Hamász október 7-i támadásáról nemcsak a határon áttörő terroristák készítettek képeket, hanem olyan hírügynökségek, mint a Reuters vagy az AP munkatársai is, ami etikai kérdéseket is felvet.
A fotóriporterek – akik között a CNN-nel vagy a The New York Timesszal is együttműködő szabadúszók is vannak – nem egy esetben szinte azonnal képesek voltak a helyszínről felvételeket készíteni. A HonestReporting nevű oldal azt a kérdést is felteszi, hogy vajon ezek a fotósok előre tudtak a Hamász terveiről? A hírügynökségek egyetértenek jelenlétükkel a határsértést követően az ellenséges területeken, terroristák társaságában?
Az AP október 7-i fotóin négy név szerepel Hasszán Eszlajah, Juszef Maszud, Ali Mahmud és Hatem Ali. Eszlajah szabadúszó, aki a CNN-nek is dolgozik, és lencsevégre kapott egy égő izraeli tankot, valamint a terroristák betörését Kfar Azza kibucba. Később egy olyan fotó is előkerült, amelyen a riporter Jahva Szinvarral, a Hamász vezetőjével közösen látható.
Az AP és a Reuters tagadja, hogy előre tudott volna a támadásról, és a mind a két orgánum arra hivatkozik, hogy világszerte vásárol képeket szabadúszóktól.
Az izraeli miniszterelnöki hivatal ugyanakkor közleményben tudatta, hogy a Hamász atrocitásairól tudósító újságírókat bűnsegédnek tartja emberiség ellenes bűntettekben, és hivatalos magyarázatot is kért az érintett sajtótermékektől.
Izrael és a Hamász háborújában eddig 41 riporter vesztette életét, ebből 36-an a Gázai övezetre mért izraeli légicsapásokban – jelenti a Reporters Without Borders, hozzátéve, hogy egy videós Libanon déli részén, négy izraeli újságíró pedig a Hamász október 7-i vérengzésének esett áldozatul.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy a háború eddigi heteiben halt meg a legtöbb haditudósító azóta, hogy 1992-ben elkezdtük regisztrálni a világszerte ilyen körülmények között életüket vesztő kollégákat.
Tel-Aviv azt üzente a gázai civileknek és az ott tevékenykedő újságíróknak, hogy meneküljenek az életükért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.