BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínában befellegzett a felvágós posztoknak

Kínában a közösségi oldalakról letiltják az olyan posztokat, amiben a felhasználók a pénzükkel kérkednek. Végső esetben akár a felhasználói fiókot meg is szüntethetik, hogy teljesítsék az állami elvárást: egy „civilizált, egészséges és harmonikus társadalmi együttélés megteremtését”.

A közösségi oldalakon megjelenő posztok népszerű témái a – gyerekek és cicák mellett – a „high life-ról”, pénzről, jólétről, csillogásról szóló bejegyzések. A kínai állam ennek vet most véget – kötelezi a közösségi médiát a hasonló témák letiltására. 

Three,Young,Beautiful,Women,Shopping,And,Taking,Selfies.
A kínaiak már nem kérkedhetnek a pénzükkel a közösségi médiában.
A kínaiak már nem kérkedhetnek a pénzükkel a közösségi médiában / Fotó: Shutterstock

A Weibo szerdai közleménye szerint májusban törlik a „vagyont mutogató és pénzt imádó” tartalmakat. 

Az intézkedés célpontjai a luxusautókat és drága ingatlanokat bemutató posztok, de eltávolítják azokat a bejegyzéseket, amelyek a gazdagsággal és az azzal járó tehetőséggel kérkednek.

A kínai közösségi médium egyúttal arra ösztönözte a felhasználókat, hogy jó minőségű, igaz és pozitív értékorientált tartalmat hozzanak létre, vagy osszanak meg a platformon.

Ugyanígy jár el a Tencent, a Douyin és a Xiaohongshu is.

A közösségi oldalak az intézkedéssel az állami célkitűzésnek felelnek meg, ami egy „civilizált, egészséges és harmonikus társadalmi együttélés megteremtése”. Kína „az internetes kulturális környezet megtisztítására” vonatkozó kampányát nyolc éve kezdte.

A Douyin május első hetében már több ezer posztot és tucatnyi fiókot törölt, mint ahogyan a Xiaohongshu is több ezer bejegyzést és több száz fiókot távolított el.

Annak ellenére, hogy a Kínai Kommunista Párt a „közös jólét” elérésére törekszik, nő a szakadék a gazdagok és a szegények között – állapította meg a The Guardian a Kínai Nemzeti Statisztikai Hivatal adatai alapján. Tavaly akkorára nőtt a jövedelmi különbség Pekingben, amelyet az adatgyűjtés 1985-ös kezdete óta még sosem rögzítettek.

A találékony YouTube új ötlettel állt elő a nézők bosszantására

A legnagyobb videómegosztó platformon már nem csak a tartalom lejátszása előtt, közben és után lesz kötelező reklámot nézni. A YouTube már a lejátszás szüneteltetésekor is a képünkbe nyomná a reklámokat.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.