Egy idén nyáron bemutatott, a fiatalabb közönségnek tervezett internetes mobilszolgáltatás fogadtatásából kiderült, hogy a 18–35 éves korosztály mellett a 36–55 éves korcsoportban is megvan az igény a digitálisan igénybe vehető szolgáltatásokra, az egyszerű, bárhol-bármikor ügyintézésre – derült ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából.
Száz Z generációs válaszadó közül mindössze egy, az Y generációsok közül négy, és még az X generáció tagjai közül is csak 12 olyan felhasználó van, aki legfeljebb naponta csak egyszer használja netezésre az okostelefonját. A 16–25 évesek közel fele (49 százalék), de még a 46–55 évesek egyharmada és az 56 év fölöttiek egynegyede is mobilon netezik, „amikor csak lehetséges”:
azaz szinte egész nap.
Az okostelefon ezzel minden más eszközt megelőz – a következő legnépszerűbb
amelyet a megkérdezettek majdnem fele (48 százalék) használ naponta legalább egyszer internetezésre.
Az ilyen oldalakon a legkedveltebb tevékenység a posztok, bejegyzések olvasása – minden második válaszadó naponta legalább egy-két órát tölt ezzel. Ezt a videónézés követi, majd jóval rövidebb időtartamban a saját poszt, bejegyzés vagy hozzászólás írására fordítanak időt. A videó egyértelműen a legfiatalabbak, a Z generáció tagjainak a szórakozása: kétharmaduk (66 százalék) naponta legalább egy-két órát, 20 százalékuk pedig több mint három órát fordít erre naponta.
A fiatalok közösségi platformja egyértelműen a TikTok és az Instagram – előbbit a Z generáció fele, az utóbbit pedig 55 százaléka naponta többször is használja. A Facebook a 26 éven aluliak körében némileg kevésbé népszerű, de így is döntő részük (81 százalék) naponta belép a felületre. A YouTube inkább a Z és az Y generációk platformja, az X – korábbi nevén Twitter – pedig a kevésbé elterjedt oldalak közé tartozik itthon. Az egyéb közösségi oldalakat már kevésbé használjuk, de
a legfiatalabbak között azért népszerű (utóbbin a Z generáció tagjainak 37 százaléka legalább napi szinten küld üzenetet). Bár a Teams sokaknak munkaeszköz, mégis inkább az Y és Z generáció használja, nem pedig az idősebb X generáció.
Az üzenetküldő és csetszolgáltatások esetén is megfigyelhetők a korosztály szerinti különbségek: minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban messengerezik, de még az 56 év fölöttiek 56 százaléka is naponta többször használja az alkalmazást. A Viber és a Whatsapp esetében hasonló a helyzet: bár az Y és az X generáció is sűrűn lép fel ezekre a platformokra, de utóbbiak körében magasabb a szolgáltatást egyáltalán nem használók aránya. A Gmaillel, az Outlookkal és az irodai levelezőprogramokkal inkább az Y és az X generáció küld e-maileket.
Leginkább az Y generáció, különösen a 26–35 évesek töltenek időt munka- és magáncélú e-mailek írásával (sorrendben 51, illetve 46 százalék legalább napi fél órát foglalkozik ezzel). Munka miatt szintén az Y generáció csetel a legtöbbet (47 százalékuk naponta legalább fél órát), magáncélból viszont már a Z generáció tagjai (minden második fiatal naponta legalább két-három órát). A csetelésről is elmondható, hogy a kor előrehaladtával egyre rövidül az ezzel töltött idő. Látható tehát,
hogy generációnként eltérő mértékben, de rengeteg időt töltünk a digitális térben.
Telekommunikációs napot tartott az Európai Bizottság kedden, hiszen több vállalatfelvásárlási ügyben is zöld lámpát adott a vevőknek. Jóváhagyták, hogy egy emirátusokbeli befektető megkapja a hazai Yettelt is magában foglaló PPF csoportot, illetve hogy a Swisscom felvásárolhassa a Vodafone Itáliát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.