BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eljárás indult a Wizz Air ellen

Fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Air ellen a fővárosi kormányhivatal – közölte a Miniszterelnökség csütörtökön. A légicég szerint az egyik beszállítónál történt meghibásodás okozott késéseket csütörtök reggel.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár közös közleményben azt írta, elfogadhatatlannak tartják a magyar hátterű légitársaság „utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő gyakorlatát”, és különösen felháborítónak azt, ahogy a légitársaság a saját hibájából előállt helyzetet kezeli, a tájékoztatás minimumát sem biztosítva az általa megkárosított utasoknak.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

A Miniszterelnökség szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben

semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait.

Ezért az eljárás haladéktalan lefolytatása indokolt – szögezik le.

Az utasfelvétellel kapcsolatos incidensek miatt Gulyás Gergely és Tuzson Bence utasítására indította el a fogyasztóvédelmi vizsgálatot a fővárosi kormányhivatal, és az ügyben eljárást indítottak a légitársasággal szemben – olvasható a közleményben.

A fővárosi kormányhivatal a Wizz Air versenytársával, a Ryanairrel szemben is vizsgálatot indított. György István kormánymegbízott az ír központú diszkont légicég poggyászkezelésével kapcsolatos hiányosságok miatt rendelte el két hete a vizsgálat lefolytatását.

Wizz Air: a beszállítónál történt hiba

A légitársaság a Világgazdasághoz eljuttatott közleményében reagált a fővárosi kormányhivatal lépésére:

“A Wizz Air egyik beszállítójánál történt meghibásodás miatt augusztus 2-án reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, melynek következtében több járat késve indult. A Wizz Air minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a légitársaság saját szabályzatának megfelelően tájékoztatja az utasokat. Bár az eset a Wizz Airen kívül álló okokból történt, a légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés. Minden érintett utasunktól elnézést kérünk az okozott kellemetlenség miatt” – írták.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.