A légi irányítási rendszer reformját sürgetik az európai légitársaságok a dinamikusan növekvő forgalom gyors kiszolgálása érdekében. Az egyre sokasodó késések a forgalomirányítási rendszer hiányosságaira vezethetők vissza. Egy brüsszeli szakmai fórumon Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója ki is fakadt, mint mondta,
nem érti, hogy miközben a légtérhasználati díjak az egekben vannak, a szolgáltatás az irányítók sztrájkjai és felkészületlenség miatt sokszor akadozik, s emiatt veszteség éri a légitársaságokat és az utasaikat.
A légi irányítás szolgáltatási színvonalának csökkenése és a sztrájkok tavaly 17,6 milliárd euró kárt okoztak az unió gazdaságának, a járatkésések tízéves csúcsot döntöttek az Európai Légitársaságok Szövetségének adatai szerint.
Az előző évihez képest 26 százalékkal 334 millióra nőtt a késve leszállt gépeken utazók száma – írja a Reuters.
Willie Walsh, a British Airways- és Iberia-tulajdonos IAG vezérigazgatója annyiban árnyalta a képet, hogy a késések növekedésében az egységesített uniós légtérhasználati szabályozás, valamint menedzselési problémák is közrejátszanak. Walsh a környezetvédelmi károkra is felhívta a figyelmet, amelyeket a fölöslegesen a légtérben időző gépek okoznak. 2014 óta csak emiatt egymillió tonna szén-dioxid terhelte az európai légkört.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.