BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reformot és kártérítést követelnek a légitársaságok a munkaerőhiány miatt

Az előző évihez képest 26 százalékkal 334 millióra nőtt a késve leszállt gépeken utazók száma.

A légi irányítási rendszer reformját sürgetik az európai légitársaságok a dinamikusan növekvő forgalom gyors kiszolgálása érdekében. Az egyre sokasodó késések a forgalomirányítási rendszer hiányosságaira vezethetők vissza. Egy brüsszeli szakmai fórumon Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója ki is fakadt, mint mondta,

nem érti, hogy miközben a légtérhasználati díjak az egekben vannak, a szolgáltatás az irányítók sztrájkjai és felkészületlenség miatt sokszor akadozik, s emiatt veszteség éri a légitársaságokat és az utasaikat.

Fotó: AFP

A légi irányítás szolgáltatási színvonalának csökkenése és a sztrájkok tavaly 17,6 milliárd euró kárt okoztak az unió gazdaságának, a járatkésések tízéves csúcsot döntöttek az Európai Légitársaságok Szövetségének adatai szerint.

Az előző évihez képest 26 százalékkal 334 millióra nőtt a késve leszállt gépeken utazók száma – írja a Reuters.

Willie Walsh, a British Airways- és Iberia-tulajdonos IAG vezérigazgatója annyiban árnyalta a képet, hogy a késések növekedésében az egységesített uniós légtérhasználati szabályozás, valamint menedzselési problémák is közrejátszanak. Walsh a környezetvédelmi károkra is felhívta a figyelmet, amelyeket a fölöslegesen a légtérben időző gépek okoznak. 2014 óta csak emiatt egymillió tonna szén-dioxid terhelte az európai légkört.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.