A kormányzati támogatási program módosításával, akár évi 5 ezerre bővülhet az eladott új elektromos autók (e-autók) száma az elmúlt évben értékesített mintegy 1800-hoz képest – mondta a Gépjárműkereskedők Országos Szövetségének elnöke kedden az M1-en.
Gablini Gábor közölte:
ha egy azonos kategóriájú belső égésű motorral üzemelő, illetve egy e-autó közötti árkülönbséget a jelenlegi 5-6 millió forintról 1-2 millióra le lehet csökkenteni, akkor az elektromos autók már olcsóbbak.
Ugyanis az e-autók üzemeltetése és karbantartása nagyságrenddel olcsóbb, mint a belső égésű motorral hajtottaké – tette hozzá.
Mint elmondta:
a teljes élettartam figyelembe vételével már ma is versenyképes az e-autók ára, ha pedig 1-2 millió forintra sikerül lecsökkenteni a kategórián belüli különbséget, az jelentősen megmozdíthatja a piacot.
Ugyan az e-autók, főleg a hatótáv korlátai miatt még nem válthatják ki teljes egészében a hagyományos járműveket, ám pont abban a városi környezetben használhatók leginkább, ahol nagy a környezetszennyezés mértéke – mondta Gablini Gábor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.