Már február közepén, amikor még elsősorban csak Kínát érintette a koronavírus terjedése, lehetett érezni, hogy a légitársaságok súlyos árat fizethetnek, ha a kórt nem sikerül gyorsan megállítani. Az akkori intézkedések következtében járatok ezreit törölték, elsősorban kínai városok és a világ más nagyvárosai között. Az igazi övön aluli ütés a Covid–19 vírus európai behurcolása volt, és az, hogy a félelem még a kórokozónál is gyorsabban kezdett terjedni.
Habár Európában a karantént elrendelő központi intézkedések jóval lassabban születtek meg, a híradások gyakran pánikkeltő hangvétele gyors reakcióra késztette a lakosságot és a vállalatokat, ami az utazások tömeges lemondásához és az üzleti utak letiltásához vezetett.
A légitársaságok most már brutális mértékben kezdik megritkítani a járatokat.
A Lufthansa, Európa egyik legnagyobb szereplője, először csaknem a 25 százalékát állította le átmenetileg a járatainak a koronavírus miatt, majd a héten ezt 50 százalék fölé emelte.
Hasonló mértékű csökkentésről döntött a legnagyobb diszkont-légitársaság, a Ryanair is. Érdekesség, hogy a két piacvezető cég részvényeinek árfolyama is szinte teljesen együtt mozog. Február közepén mindkét társaság kurzusa 15 euró körül járt (előbbi a frankfurti, utóbbi a dublini tőzsdén), majd a járvány kitörését követően tíz euró közelébe estek, a legfrissebb hírek hatására a Lufthansa már a tíz eurót is áttörte lefelé.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.