A koronavírus-járvány felgyorsította az e-kereskedelem növekedését, beleértve a Kína és az Európa közötti határokon átnyúló online értékesítést is. Az Origo szemléje szerint ez 2020-ban rekordszintű regionális logisztikai beruházásokhoz, és a raktárakban kapacitáshiányhoz vezetett.
A koronavírus-világjárvány a becslések szerint mintegy 12 hónappal gyorsította fel az e-kereskedelem fejlődési ütemét, azaz ennyivel került előbbre a világ e téren, mint egyébként történt volna.
Ezért a pekingi nagybefektetők rengeteg pénzt invesztálnak európai raktárbővítésekbe.
A hírek szerint Kína határokon átnyúló online értékesítése tavaly 31,1 százalékkal emelkedett, míg tengerentúli raktárainak aránya a hivatalos adatok szerint 80 százalékkal ugrott meg.
Globálisan ugyanakkor szállítókonténer hiánnyal küzdenek a cégek, amely magas szállítási költségekkel és hosszú várakozási idővel jár.
Az új piaci trendet kihasználni kívánó vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívás a megrendelések gyorsabb teljesítésének megtalálása. Ennek egy módja a tárolóhelyek létesítése az ügyfelek közelében, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók hamarabb megkapják megrendeléseiket.
Ez a stratégia növelte meg a raktárak iránti keresletet, és eredményezte, hogy az üres tárolóhelyek aránya Európában rekord alacsonyra, mindössze 5 százalék körüli szintre került, és az arány továbbra is csökken.„ – részletezte Marcus de Minckwitz, a Savills londoni Omnichannel group igazgatója. Az európai logisztikai beruházások eközben összességében 38,64 milliárd euróra, megközelítőleg 14 ezer milliárd forintra nőttek, ami 2013 óta a legmagasabb.
Az olyan óriások, mint az Amazon és az Alibaba, önmagukban is hatalmas helyigényűek.
Kína arra számít, hogy a határokon átnyúló online értékesítés még tovább növekszik az elkövetkezendő 10 évben. Bár hivatalos statisztikákat nem közöltek, de egyelőre úgy tűnik, hogy a Kínával folytatott e-kereskedelem iránti tengerentúli érdeklődés legnagyobb része Európából származik.
A régió már Kína egyik legfontosabb kereskedelmi partnere” – mondta Suresh Dalai, az ázsiai kiskereskedelmi tevékenységre összpontosító Alvarez & Marsal tanácsadó cég vezetője. Ebből adódóan még nagyobb mértékű ázsiai beruházásokra lehet számítani a jövőben.
Az automatizálást a gyorsaság, a zsúfolt árukészlet pontos kezelése mellett a folyamatos, 24 órás rendelkezésre állás, a megbízhatóság iránti fokozódó igény hajtja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.