Másfél ezernél is több busz szerepel a Volán Buszpark Kft. 2021-es közbeszerzési tervében. A Volánbusz Zrt. flottakezelő cégeként működő, a Máv Zrt. és a Volánbusz tulajdonában lévő gazdasági társaság a napokban töltötte fel az EKR felületére az erről szóló dokumentumot. Ebből kiderül, hogy
zömében dízel, de gázüzemű járművekre is kiírnak még az idén tendereket.
Bár korábban volt szó róla, egyelőre nincs nyoma, hogy elektromos autóbusz beszerzésére is sor kerülne idén. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a másfél ezret meghaladó darabszámból egy jelentős, 500 darab körüli tétel – 50 háromtengelyes és 453 normál szóló, alacsony belépésű, légkondicionált dízelbuszt tartalmazó eljárás – előkészítése már tavaly megkezdődött, de a kiírások áttolódtak 2021 januárjára. Az EKR alapján az látszik, hogy
a szóban forgó két tender a bírálat szakaszában tart, az előzetes menetrend szerint a forgalomba állásuk 2022-re valószínűsíthető.
204 darab MAN Lion’s City G elővárosi csuklós autóbusz leszállítása éppen zajlik. Vagyis mindezeken felül csaknem ezer új, illetve kisebb részben újszerű buszra jelentethet meg az év folyamán közbeszerzési felhívást a Volán Buszpark, feltéve, ha ténylegesen megjelennek a tervezetben feltüntetett mennyiségek.
A tervek szerint lesz köztük 164 CNG-hajtású, alacsony padlós szóló, 360 alacsony belépésű szintén szóló, de dízeles, illetve két csomagban mintegy 120 csuklós dízelbusz, végül új normál padlós és turistabusz is.
A friss közbeszerzési terv jól szemlélteti, hogy az állami buszos vállalat jármű-fiatalítási programja a 2018 ősze és 2020 decembere közötti 866 – ebből 755 darab vadonatúj és 111 darab újszerű, Euro 6-os emissziós besorolású erőforrással szerelt környezetkímélő – busz forgalomba állításával korántsem ért a végére. A Magyarbusz.info szakportál ennek kapcsán arról írt, hogy a Volánbusz a progresszív járműpark-fiatalítási kampányában 2023-ig 45 százalékkal csökkentené a tízévesnél idősebb buszok arányát a hozzávetőleg 6500 járművet számláló buszparkjában. Az elmúlt bő két évben a vállalat flottájának csaknem 12 százalékát cserélték le, a buszok átlagos kora 12 év alá csökkent. A járműpark további fiatalítása és zöldítése dízel-elektromos hibrid, valamint tisztán elektromos hajtású autóbuszok forgalomba állításával történne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.