BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megugrott az online vásárlók száma Délkelet-Ázsiában

Az e-kereskedelmi szolgáltatások, a fintech startupok megjelenése és a koronavírus-járvány felgyorsította a digitális fogyasztásra való átállást a térségben.

A Facebook és a Bain & Company tanácsadó cég felmérést készített a délkelet-ázsiaiak online vásárlási szokásairól. A kutatásból kiderült, hogy a térségben a koronavírus-járvány kezdete óta körülbelül 70 millióval többen vásároltak online, mint a pandémia előtt – írja a CNBC.

Fotó: ROSLAN RAHMAN / AFP

A járvány kezdetén, 2020 tavaszán jelentősen megnőtt az igény az e-kereskedelmi, házhozszállítási szolgáltatások iránt, és egyre többen éltek az online fizetési lehetőségekkel a vizsgált régióban (Indonézia, Malajzia, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Thaiföld és Vietnám). Ez a trend valószínűleg folytatódik az elkövetkező időszakban: a digitális fogyasztók száma elérheti a 350 milliót az év végére. 

A Facebook és a Bain adatai szerint 2021 végére a 15 év felettiek 70 százaléka online fogja lebonyolítani vásárlásait a térségben. A kutatás szerint a délkelet-ázsiai online vásárlók száma 2026-ra elérheti a 380 milliót.

A vizsgált országok közül Indonéziában várható a legnagyobb gazdasági növekedés:

digitális vásárlóinak száma az idén elérheti a 165 milliót, ami 15 százalékos emelkedést jelent a 2020-ban mért adatokhoz képest. 

A májusban készített felmérés szerint az online vásárlók aránya a tavalyi 33 százalékról 45-re nőtt 2021-ben, a legnagyobb emelkedés Szingapúrban, Malajziában és a Fülöp-szigeteken volt tapasztalható. 

A Facebook és a Bain előrejelzései szerint az online vásárlásokra fordított pénzösszegek aránya az idén 60 százalékkal emelkedhet, így fejenként körülbelül 381 dollárt költenek el a digitális fogyasztók 2021-ben. 

A kiskereskedelmi piac online piaci részesedésének aránya a 2020-ban mért 5 százalékról 9-re emelkedett Délkelet-Ázsiában, nagyobb ütemű növekedést lehetett megfigyelni, mint Brazíliában, Kínában és Indiában. A jelentés szerint a következő öt évben a térség 
e-kereskedelemből származó eladásai felvehetik a versenyt a fent említett országokkal, és éves szinten 14 százalékos növekedésre számíthatnak.

Az online vásárlásokkal egy időben megnőtt az olyan fintechszolgáltatások népszerűsége is, mint az elektronikus pénztárcák és a kriptovaluták.

 Az év első három hónapjában a magántőke- és a kockázatitőke-befektetések 88 százaléka a technológiai szektorba folyt be. 

A válaszadók 37 százaléka az elektronikus pénztárcát, 28 százalékuk a készpénzt, 19 százalékuk hitel- vagy bankkártyát és 15 százalékuk a a banki átutalást részesítette előnyben online fizetéskor. A Fülöp-szigetek, Malajzia és Vietnám profitált leginkább az elektronikus pénztárcákra való átállással: egyenként 133, 87 és 82 százalékos növekedést könyvelhettek el.

Délkelet-Ázsia gyors digitalizációja bizonyítja, mennyi lehetőséget rejt a régió digitális gazdasága. Justin Hall, a Golden Gate Venture egyik partnere úgy nyilatkozott, hogy a régióban az elkövetkező tíz évben további növekedés várható a piacon az új termékek és iparágak megjelenésével.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.