Külföldi turisták tömegei indultak hétfőn az Egyesült Államok határai felé, miután véget ért a 600 nappal korábban a koronavírus-járvány miatt még a Trump-kormányzat által több mint harminc ország – köztük a schengeni övezethez tartozó országok – állampolgáraival szemben elrendelt beutazási tilalom.
A zárlat 86 hétig, vagyis húsz hónapig tartott, elég hosszú ideig ahhoz, hogy sok szétszakított családban megszülessenek az első unokák, és a kényszerűen egymást nélkülöző párok már azt is elfelejtsék, hogy hány napja tartják egymással a kapcsolatot kizárólag valamelyik közösségi oldalon keresztül.
A kanadai és a mexikói határokon már jóval hajnal előtt hosszú sorok alakultak ki, és az Európából érkező járatok is lelkes utazókkal teltek meg. Az amerikai–mexikói határ a világ legforgalmasabb átkelőhelye, amelyet évente átlagosan mintegy 350 millió ember lép át.
Mint ismeretes, az új amerikai beutazási követelmények szerint a külföldi légi utasoknak negatív teszteredménnyel kell rendelkezniük, és ha betöltötték a 18. életévüket, azt is igazolniuk kell, hogy az Egyesült Államok által elfogadott Covid-oltásokat is megkapták.
A tengerentúli kiskereskedők számára nem babra megy a játék, dollármilliárdok sorsa a tét. Az amerikai kereskedelmi minisztériumhoz tartozó külkereskedelmi hivatal adatai szerint ugyanis 2019-ben például 43 milliárd dollárt hagytak a boltokban a külföldi vendégek. A szakértők és a szektorban működő vállalatok szerint azonban időbe telik, amíg a turisták visszatérnek az Egyesült Államokba, és a járvány előtti szinten kezdenek el költeni.
„A légitársaságok közlik, hogy megugrott a foglalások száma, ám nem mondják meg, hogy mikortól. A szállodák bejelentik, hogy fellendülést tapasztalnak, de nem teszik hozzá, mikor” – mondta a CNBC-nek Daniel Binder, a turisztikával foglalkozó Columbus Consulting partnere.
A nyitás legnagyobb haszonélvezője mindenesetre New York városa lehet, ahol egy átlagos évben a külföldiek 4,75 milliárd dollárt költenek vásárlásokra a megapolisz idegenforgalmi hivatala szerint (NYC & Company). A határon túlról érkezők 88 százaléka shoppingol, 86 százalék vesz részt városnézésen, 54 százalék látogat meg művészeti galériákat és múzeumokat, 29 százalék pedig a gasztroélmények nyomába ered – áll egy 2018-ban készült felmérésben.
Az NYC & Company alelnöke jelezte a CNBC-nek, hogy a Macy’s, a Bloomingdale’s, a Saks Fifth Avenue és más kiskereskedők bevonásával egy hatmillió dolláros promóciós kampányt indítanak New York City reklámozására. A pénzt azokban az országokban költik el, amelyek lazítottak a ki- és beutazási szabályaikon. Ezek közé tartozik Dél-Korea, Kanada, Mexikó, Brazília, Németország, Franciaország és Olaszország. Ahol viszont a korlátozások még mindig nagyon szigorúak, mint például Kína, ott nem folytatnak promóciós kampányt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.