Az Egyesült Államok városai, infrastruktúrája szinte teljes mértékben az autókra épült és az amerikai autógyárak sokáig komfortos helyzetből élvezhették az ország piaca feletti uralmat.
Noha a hetvenes évek olajpiaci válságának hatására egyre nagyobb szeletet hasítottak ki a piacból a japán gépjárművek, 1931 óta eddig minden évben a General Motors adta el a legtöbb autót az országban.
2021-ben azonban ez is megváltozott, és a General Motorst letaszította trónjáról a japán Toyota, miután a tavalyi évben 3,332 millió járművet értékesített, szemben a GM által eladott 2,218 millióval – közölték a cégek kedden a Reuters tudósítása szerint.
A tavalyi év autóeladásit természetesen a csiphiány miatt kieső termelés mind a két gyártó esetében korlátozta, ám a Toyota így is 10 százalékkal növelni tudta eladásait, míg a GM 13 százalékkal kevesebb gépkocsit tudott csak értékesíteni.
2020-ban a GM amerikai eladásai 2,55 millió autót tettek ki, míg a Toyota 2,11 millió, a Ford pedig 2,04 millió járművön adott túl.
Mindez természetesen a tőzsdei értékelésekre viszonylag kis hatással van, hiszen a világszerte – vagyis nem csupán az Egyesült Államokban – 1 milliónál kevesebb autót eladó Tesla piaci értéke nagyobb mint a cikkben felsorolt három autógyártó értékének az összege.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.