A fiatalok megnyerése régóta fontos célja a digitális alkalmazásoknak, és úgy tűnik, hogy feltűnt a legújabb trónkövetelő, a BeReal, ami az Axios szerint a Z generáció körében futótűzként terjed.
A kevesebb néha több elvet követő alkalmazás csak napi egy posztot kér, ám azt mindenféle szűrő nélkül, az alkalmazás által kért pillanatban kell megtenni.
Ekkor a telefon mind a két oldalán található kamera működésbe lép, hogy mind a felhasználók környezete, mind az, hogy éppen mivel foglalatoskodnak látható legyen.
Az autentikus tartalom érdekében véletlen időpontban érkezik értesítés, ami után két percük van a felhasználóknak a poszt elkészítésére.
Amennyiben ez nem valósul meg, akkor is elkészíthetőek a bejegyzések, de ekkor ezt az alkalmazás jelzi a követőinknek. Amennyiben nem készül el a napi bejegyzés, úgy barátaink posztjait sem nézhetjük meg. Ez a napi használat felé tereli a felhasználókat.
Az alkalmazás népszerűségének egyik oka lehet, hogy enyhít a többi internetes lehetőség kreativitási és tökéletességi kényszerén, és azoknál sokkal valóságosabb, önazonosabb kép kialakítását teszi lehetővé. A Franciaországban útnak indult alkalmazás már globálisan is népszerű, és bár 2019-ben hozták létre, az összes letöltés 65 százaléka idén történt, de még megdöbbentőbb, hogy a legalább havonta aktív felhasználók száma 315 százalékkal nőtt az év kezdete óta.
A cég tavaly júliusban olyan vezető kockázati tőkealapoktól vont be 30 millió dollárt, mint az a16z, DST és az Accel, ám azt nem közölték, hogy milyen értékelés mellett. Mindenesetre bár a cég a Facebookkal és az Instagrammal szemben határozza meg magát, a terjeszkedés során másolja ezek cégek sikerét, így
Zuckerberg közösségi oldalához hasonlóan az amerikai elitegyetemekre koncentrál a kezdeti időszakban
a Vice írása szerint. Ez persze egyáltalán nem meglepő, hiszen az Andreessen Horowitz néven is ismert a16z a Facebooknak is korai befektetője volt.
A stratégia sikerét jelzi az a Twitter bejegyzés is, melyet az egyik társalapító, a korábban a GoPrónál dolgozó Alexis Barreyat osztott meg, mely szerint az amerikai fővárosban található Georgetown Egyetemen a BeReal kifejezést már főnévként is igeként is használják.
A data.ai adatai szerint a BeReal
az idei első negyedév negyedik legtöbbször letöltött alkalmazása volt az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Franciaországban,
csak az Instagram, a Snapchat és a Pinterest előzte meg. Az adatok szerint nem csak a Z generációból, de a kicsit idősebb, milleniumi generációból is érkeznek a szoftver rajongói.
Az alkalmazás sikerének titka több dolog is lehet, ezek közül az egyik az, hogy a napi egy bejegyzés igénye nem terheli túl a felhasználókat, hasonlóan a The New York Times szókereső játékához, a Wordle-höz, ahol szintén csak 1 feladványt fejthetünk meg (a játéknak készült magyar változata is). A rövid videóformátum sikere is elég nyilvánvaló a TikTok, az Instagram Reels vagy a Youtube Shorts sikereit látva, és valószínűleg a BeReal használóinak tetszik a nyers, szerkesztés nélküli tartalom. Ugyanakkor hasonló alkalmazások, mint a HouseParty vagy a Periscope sikere szalmalángnak bizonyult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.