BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak jövőre normalizálódhat a légiközlekedés helyzete

Komoly problémát jelent az ágazatban a munkaerőhiány.

Detlef Kaiser, a Lufthansa német légitársaság igazgatósági tagja szerint a járatok helyzete csak jövőre térhet vissza a normális kerékvágásba.

Production of the A380 passenger jet is discontinued. For a long time there has been no question about the double-decker model. Airbus is now delivering the last copy to Emirates. Archive photo: Lufthansa Airbus A380 Johannesburg at take-off, takes off. Airline, airline, aviator, air traffic, fly. Aviation. Franz Josef Strauss Airport in Muenchen.Munich. (Photo by FrankHoermann/SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: FRANKHOERMANN/SVEN SIMON / AFP

A Welt am Sonntag című lapnak adott interjúban Kaiser azt mondta, hogy „sajnos nem valószínű, hogy javulást fogunk látni ezen a nyáron.” Hozzátette, hogy a kialakult helyzeten most már csak a járatok számának a csökkentése segít. Ez nem csak Németországban, hanem az egész világon probléma.

Arra számítunk, hogy 2023-ban normalizálódik a helyzet

– mondta Kaiser. 

Csütörtökön a légitársaság további 2200 járat törlését jelentette be Frankfurt am Mainban és Münchenben a nyári szezon közepén a mintegy 80 ezerből.

Ez különösen a Németországon és Európán belüli járatokra vonatkozik, de az intézkedés nem érinti a hagyományos nyaraló célállomásokat.

A társaság két hete arról tájékoztatott, hogy júliusban mintegy 900 belföldi és európai járatot töröl,

amelyeknek pénteken és hétvégén kellett volna közlekedniük. Ennek az intézkedésnek a fő oka a munkaerőhiány mind a repülőtereken, mind a légitársaságoknál.

Hosszú sorok, késések és járattörlések az európai repülőtereken – ezt tegyük, ha velünk is megtörténik

Nagy lendülettel indult újra a nemzetközi turizmus a járványügyi korlátozások feloldása után. A jegyárak növekedése sem tartja vissza az utazni vágyókat, viszont a légiközlekedési ágazat nem tud lépést tartani a megugró kereslettel. Egyre több járatkéséssel számolnak.

Kaiser szerint a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy a légi közlekedési ágazatban a munkaerőhiány komoly problémát jelent majd. Például a frankfurti repülőtér jelentős összegeket fordít a munkaerő toborzásra, de így sem sikerül gyorsan alkalmazottakat találni. 

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója májusban azt mondta, hogy a koronavírus-járvány utáni munkaerőpiaci utósokk súlyosan megzavarta a cég nyári terveit. A repülőterek, a légi társaságok és a földi kiszolgáló cégek munkahelyeket szüntettek meg a válság idején és most új alkalmazottak felvételével küzdenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.