BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
MillerCoors Brand Beverages Ahead Of Molson Coors Brewing Co. Earnings Figures
Molson Coors Brewing Co. Miller Lite brand beer is arranged for a photograph in Princeton, Illinois, U.S., on Wednesday, Oct. 26, 2016. Molson Coors Brewing Co. is scheduled to release earnings figures on November 1. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg via Getty Images

Még Amerikában sem lehet a rivális sört víznek nevezni

A két legnagyobb amerikai sörgyártó csapott össze a világos sörök reklámja miatt.

A rivális söröket nem lehet vízízűnek nyilvánítani az amerikai reklámpiac önszabályozó testülete, a National Advertising Divison döntése alapján, amelyet a Molson Coors Beverage ellen hozott meg, az Anheuser-Busch InBev keresete nyomán.

MillerCoors Brand Beverages Ahead Of Molson Coors Brewing Co. Earnings Figures
Molson Coors Brewing Co. Miller Lite brand beer is arranged for a photograph in Princeton, Illinois, U.S., on Wednesday, Oct. 26, 2016. Molson Coors Brewing Co. is scheduled to release earnings figures on November 1. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg via Getty Images
Fotó: Getty Images

A kérdéses hirdetés 2022 közepén született, és a Miller Lite sört reklámozza. A filmben egy biciklista látható, aki egy meg nem nevezett világos sört önt az arcára, miközben a következő  szöveg hangzik el: „A világos sörnek nem kéne vízizűnek lennie. Sörizűnek kéne lennie.”

Noha a hirdetés egyetlen AB InBev márkát sem említ – Magyarországon ez a cég birtokolja a Drehert –, ám a Miller reklámja a National Advertising Division szerint egy mérhető állítást tesz, mindenféle azt támogató bizonyíték nélkül.

Az AB InBev szóvivője üdvözölte a döntést, mondván a sörgyártás igazi támogatói inkább együttműködnek a kategória népszerűsítése céljából, ahelyett, hogy mások termékeit ócsárolnák, amit sörivók milliói élveznek.

Ezzel szemben a Molson Coors fellebbezni kíván a döntéssel szemben a cég kommunikációs igazgatója, Adam Collins szerint, aki a The Wall Street Journallel e-mailben közölte, hogy 

egyáltalán nem értenek egyet a döntéssel, ugyanis hisznek abban, hogy a világos sörnek sör-, nem pedig vízízűnek kellene lennie, és ezt a hitüket joguk van megosztani.

A National Advertising Division évente 100-150 döntést hoz, és bár a határozatai nem kötelező erejűek, a reklámozók 90-95 százaléka betartja azokat. Akik nem engedelmeskednek, azokat a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) irányába továbbítják, ami gyakran nem csak a hirdetési gyakorlatot vizsgálja meg.

A két legnagyobb amerikai sörgyártó korábban is összecsapott egymással a testület előtt a Miller Lite és a Coors Lite kukoricatartalmát kiemelő AB InBev-hirdetés miatt 2019-ben, ám ezt az ügyet megszüntették.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.