A mai pop- és rockkoncertek már messze vannak azoktól az időktől, amikor a felspannolt rajongók már jóval a kapunyitás előtt megalapoztak a buli sikerének, és a jó hangulatot nem bízták a fellépő előadóra.
Azonban ma már az előadók sem pörögnek úgy, mint a hajdani rocksztárok, akik szolgáltak emlékezetes sztorikkal – a legvadabb drog- és alkoholmámorban úszó 60-70-es évek bővelkedett ilyenekben. Például amikor Jimi Hendrix 1967-ben a Monterey fesztiválon felgyújtotta a gitárját, amit ő maga sem úszott meg sérülés nélkül, vagy amikor Jim Morrison 1969-es miami koncertje alatt történt állítólagos szeméremsértését követően, rendőrök vitték le a színpadról. A korszak bálványai közül sokan a „Live fast, die young” („Élj gyorsan, halj meg fiatalon”) életérzést követve szörnyen fiatalon mentek el, de szerencsére a legtöbben túlélték az időszakot. Főleg azok, akik időben leálltak a fékevesztett bulizással és rájöttek, hogy nem feltétlenül kell belehalni a rock and rollba. Az persze más kérdés, hogy ezek nélkül a legendák és elképesztő történeteik nélkül kétségkívül szegényebb lenne a világ.
Az úgynevezett Z-generáció, a mai tizen-huszonévesek, már zömében másképp gondolkodik a bulizásról, és az alkoholhoz való viszonyuk is átalakult az utóbbi néhány évben. Számos tanulmány szerint ők vannak a leginkább tisztában az alkohol káros következményeivel.
Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy a digitális generációra naponta zúduló információáradatban el sem tudják kerülni azokat a tartalmakat, amelyekben részletesen ecsetelik az alkohol egészségügyi és társadalmi kockázatait. A függőség réme mellett legtöbbször saját online alkotott képük kialakítása is aggodalommal tölti el őket, hiszen nem tesz túl pozitív benyomást senkiről, ha folyton bulizós képeket posztol magáról a közösségi médiában.
A fiatal koncertlátogatók között a közelmúltban mért adatok szerint folyamatosan csökken az egy főre jutó alkoholfogyasztás. A fiatalok azt mondják, hogy
a zene miatt járnak a konceretekre, és nem szeretnék tíz percenként a mellékhelyiséget keresgélni.
A fesztiválok, és koncerthelyszínek is alkalmazkodnak az új, terjedő trendhez, és ma már egyre több olyan zenei esemény és bár létezik, ahol alacsony alkoholtartalmú, illetve alkoholmentes italokat kínálnak, mint a két évvel ezelőtt megjelent és azóta világszerte elterjedt Heineken Zero. Az amerikai Ramble és a Waterloo nevű bár, vagy a Tenessee államban lévő SoberRoo nevű fesztivál kemping is ilyen, ahol egyáltalán nem árulnak alkoholt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.