Lionel Messi idén júliusban szerződött az Inter Miami csapatához. A pályafutását az MLS amerikai profi labdarúgó ligában folytató argentin játékos, egy videoban az új csapata rózsaszín mezében mutatkozott be nyáron. Azóta a mez, a világ egyik legkeresettebb sportcikke lett.
Szinte lehetetlen hozzájutni, ennek ellenére, az amerikai stadionokban szurkolók ezrei viselik, a brazil piacok standjaitól kezdve az amerikai és angol iskolai focipályákig mindenütt ott van.
A kockázat mindig fennáll, hogy egy sportolói szerződéskötés meghiúsul, de az Adidas előre borítékolta a sikert, és vállalta ezt a kockázatot. Igaza lett, ami nem sokkal később be is bizonyosodott. Messi júniusi interjúját követően, ahol átigazolási szándékáról nyilatkozott, a sportcég szinte azonnal betárazott a rózsaszín anyagból, az esetleges hirtelen nagy mennyiségű megrendelésre felkészülve. A mezek értékesítését azonban csak a júliusi hivatalos bejelentést követően kezdte meg. Az Adidas, aki az Inter Miami ügyfele, a rózsaszín mezre hatalmas, közel félmilliós tételű megrendelést kapott az üzletektől és a beszállítóktól.
Az Adidas korábbi tapasztalataira támaszkodva volt némi fogalma arról mi fog történni. Messi közreműködésével, amikor 2022-ben Argentína megnyerte a világbajnokságot, a sportszergyártó márkának a focista nevével, és a tízes mezszámmal ellátott pólók gyártása lett a legfontosabb feladata világszerte. Első körben akkor szintén közel félmillió mezt kellett gyártania és szállítania a megrendelőknek pár hónap leforgása alatt.
Most a szokásosnál is magasabb gyártási fokozatra kellett kapcsolnia. Az újrahasznosított anyagból készült mezek első tételeit, szinte már a gyártósorról küldték ki a megrendelőknek, hogy az eszeveszett tempót tartani tudják és a szállítási időt felgyorsítsák ezzel. Az első készleteket már júliusban egy pillanat alatt szétkapkodták az Egyesült Államokban.
Az Adidas bármennyire is igyekszik ellátni az üzleteket, a silányabb minőségű, de még így sem olcsó 25 - 65 dolláros (9-23 ezer forint) hamisítványok kitöltik a hiányt, és máris elárasztották a globális piacot, kiszolgálva a rózsaszín ködtől elvakított rajongókat, akik bármennyit megadnának a mezért.
Sorra jelennek meg a Messi nevét használó, hamisítványokat áruló utcai bódék, üzletek, online oldalak, és kínálják a rózsaszín mezeket a gyerekmérettől az extra felnőtt méretig.
A hatalmas forgalom az Adidas minden képzeletét felülmúlta. Az Inter Miami rózsaszín meze- megelőzve a nagy európai klubokat is, mint a Real Madrid, vagy a Manchester United, jelenleg a legkelendőbb focimez Amerikában. A sportcég folyamatosan az áhított mezek utánpótlásán dolgozik, hogy meg tudjon felelni a hihetetlen keresletnek. A rajongóknak - még Kim Kardashian fiának is, aki nagy Messi -rajongó -várniuk kell a következő széria megjelenéséig, ha az eredeti mezeket szeretnék beszerezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.