Mérsékelten növekvő árbevétel és megugró költségek jellemezték a Zalakerámia idei első negyedéves teljesítményét. A társaság 3,98 milliárd forintos árbevételt realizált a negyedév során, ami 8,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. A növekedés jelentős részét a csoport húzó tagja, a Cesarom adta, amely 16,7 százalékkal tudta növelni eladásait.
A költségek - a közvetett és közvetlen költségek egyaránt - ugyanakkor ismét kedvezőtlenül alakultak a társaság háza táján. Az értékesítési, általános és igazgatási költségek 200 millió forinttal, 808,5 millióra emelkedtek, és a tetemes növekményből csak 73 milliónyit nevezett meg konkrétan a társaság, amit a Zalakerámia annak a tanácsadó cégnek fizetett ki, amely egyébként 500 millió forintos költségmegtakarítást ígért. A 200 millió fennmaradó részét a Cesarom körüli marketingköltségek és az Inker és Cesarom biztosítási díjainak növekedése emésztették fel.
Romlott a csoport tagjainak bruttó fedezete, egyedül az Inker volt képes megőrizni tavalyi, már amúgy is alacsony bruttó fedezeti szintjét. A devizaárfolyamok alakulása sem kedvezett túlságosan a Cesaromnak, a cég árbevétele lejben ugyan több mint 50 százalékkal emelkedett, de euróban számolva már csak 27,1, míg forintban mindössze 17,1 százalékos növekedésnek számít.
Üzemi szinten 165 millió forintos nyereséget ért el a csoport, ami 68,7 százalékkal elmarad a tavalyi év azonos időszakáétól. A nettó adózott eredmény pedig még gyászosabb képet fest, a 44 millió forintos profit a tavalyinak csak a 16,5 százalékát teszi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.