A mai vérzivataros időkben a befektetők hajlamosak túlértékelni a kellemetlen híreket, vagy kedvezőtlenül értékelni azt is, ami nem feltétlen rossz. Elemzők szerint a piac túlreagálta például a Wal-Mart azon hétfői bejelentését is, mely szerint a szeptemberi eladások növekedési üteme a korábban megadott 4-6 százalékos sáv alsó felébe várható.
Az általában igen stabil papír pár perc alatt 4 százalékot esett, mivel a befektetők azonnal végigfuttatták agyukban a következő gondolatsort: a vártnál kisebb lesz a forgalom, mivel kevesebbet költenek az emberek. Emiatt a Wal-Mart is akciózásra kényszerül, mely tönkrevágja az árrést, csökkentve a profitot. Ez így természetesen logikus, azonban túl gyorsan túllép a bejelentés lényegén. Itt ugyanis mindössze annyiról van szó, hogy a növekedés mértéke lehet egy hajszálnyival alacsonyabb a vártnál. Ilyen bejelentéseket korábban is tett a cég, és minden várakozással ellentétben sem az amerikai fogyasztás, sem a Wal-Mart marginja nem csökkent érdemlegesen a korábbi esetekben.
Most ráadásul az ingatlanpiac minden eddiginél erősebb, amit lehet ugyan lufinak nevezni, de az új lakásokba mindenképpen új háztartási eszközök, valamint bútorok kívánkoznak. Azt, hogy e cikkek eladása folyamatosan nő, több kiskereskedő is megemlítette. Abban szintén egyetértés mutatkozik, hogy a versenytársakkal szemben a világ első számú kiskereskedelmi cégének számító Wal-Mart előnyben van, s egy esetleges iráni háború során is növelné piaci részesedését.
A Merrill Lynch elemzőinek listáján, melyen azon kiskereskedők szerepelnek, melyeknél a legkisebb a valószínűsége a várakozás alatti eredménynek, a Wal-Mart is rajta van. Az indoklás szerint csökkenő eladások esetén is meg tudja őrizni eredménytermelő képességét. A papír kimondottan azoknak ajánlható, akik viszonylag szerény kockázatot vállalnak, de emiatt meg is elégednek néhány százalékos biztosnak tűnő nyereséggel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.